søndag 28. september 2014

Produksjonen


Produksjonen er nå i full gang. Det går så det suser. Cabochonene er limt og ligger klare til klipping.

I går, da jeg skulle rydde av arbeidsbordet, kom jeg i skade for å kaste de jeg hadde laget, så jeg måtte gå igang på nytt med liming. Nå skal disse ligge og tørke noen dager,før de får et strøk med beskyttelse for så å bli lagt i rammene.

Dette er faktisk en ganske omstendelig prosses. Det kan bli flekker med forsølving pga luft og derfor må de ligge ganske lenge før det neste trinnet. Dette er en langdryg ting og det er derfor jeg har 14 dagers leveringstid på slike smykker.

Revene er gjort ferdige og lagt i konvolutter, klare til sending. Det som gjenstår nå, er å få pengene inn på konto og overført til DBN. Dette kan jo ta en stund. Spesielt for de som har betalt via Paypal. Jeg må jo først overføre disse pengene til min MFs konto og fra den over til DBN.

Så lenge jeg selger smykker til inntekt for Dyrebeskyttelsen, har jeg valgt å droppe Paypal som betalingsalternativ. De tar prosenter av pengene som kundene mine betaler, slik at det blir mindre å overføre, men det har jeg ordnet nå med å betale inn differansen selv. Sagt er jo sagt og når alle pengene skal gå til denne organisasjonen, så SKAL alle pengene gå til organisasjonen. Enkelt og greit.

Noen må vente
I tillegg til at Paypal-kundene må vente i noen dager, må også de som har bestilt de gullfargete smykkene gjøre det samme. Det viser seg nemlig at låsene som jeg hadde på lager, er noget ustabile og fjæringen er ikke så god. En vil jo ikke at folk skal miste smykkene heller og jeg har nå bestilt nye låser fra en av mine favoritt-nettbutikker: Auds Perler. Hun har svært god kvalitet på det hun selger.

Jeg vil regne med at det vil ta et par dager før jeg får varene.

Slik er det her i verden. Noen får med en gang mens andre må vente litt.

Men den som venter, får.

Ha en fin søndag §:o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.