søndag 21. september 2014

Se hva jeg vant!

Omsider hadde jeg vinnerlykke jeg også. Jeg deltok i en bloggkonkurranse hos Lykkelise (se blogglisten på høyre side) i samarbeid med Beach House.

Jeg har misforstått litt. Jeg trodde tøflene var strikket i alpakka-ull, men det viser seg at de er laget av pels. Nå har jeg veldige samvittighetskvaler fordi hjertet mitt sier at jeg ikke skal bruke dem, mens fornuften skriker ut: "Bruk dem!!! Dyret er allerede dødt og det livner ikke til igjen ved at du ikke bruker dem".

Jeg sier til meg selv at "alpakkaen har nok dødd av seg selv og de har brukt pelsen fornuftig". Jeg håper hvertfall det. Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå at noen kan ta livet av et slikt dyr for kun å bruke pelsen dets. Man har vel disse dyrene pga av den gode og varme ullen som spinnes til garn og gir gode, varme vinterklær.

Hm...

Fornektelsen lenge leve...


2 kommentarer:

  1. Skjønner du blir litt i tvil på dette, men følg hjertet ditt! :-) Moro å vinne ting da, gratulerer :-)

    SvarSlett
  2. Tusen takk. Jeg skal gjøre litt research på dette og se om jeg kan tillate meg å bruke tøflene. Deilige er de i hvertfall

    SvarSlett

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.