onsdag 5. oktober 2011

Litt flere sider

Jeg har nå fått lagt inn bilder av smykkene som jeg har laget, bilder som jeg har tatt samt at jeg har lagt inn et par øredobber som er til salgs. Som tidligere nevnt, kommer det til å bli lagt ut flere ting som skal selges i forbindelse med flyttingen. Disse blir da kun solgt i Bergens-distriktet. Jeg skulle egentlig gått i gang med å fotografere disse mens jeg er her nå, men selvsagt ligger fotoapparatet igjen hjemme.
I dag har jeg vært nødt til å hente frem vinterskoene. Nå blir det ikke småsko før til april neste år. Vinteren er bare helt ubeskrivelig pyton, selv om det kan være litt fint hvis det snør før jul. Bare det å gå en kort tur ut krever forberdelser. På med vinterjakke, tunge sko, lue som gjør at håret blir elektrisk og står rett opp, strømpebukse og vanter.
Det virker til om med som om ungene ikke er så opptatt av snøen lengre heller. Jeg husker i fjor vinter da vi hadde snø-rekord. Det var en god del unger ute de første dagene, men så ble det stilt. I mine barndomsdager var jo snø magisk. Vi kunne ikke vente med å komme oss ut om morgenen og vi var ute hele dagen - kun inne til måltidene og det var skispor over alle bakkene.
Tiden er nok annerledes nå. Nå er det mer skisentrene som lokker med sine utforbakker. Jeg tror hvis vi hadde hatt samme tilbudet da vi var barn, hadde vi nok brukt sentrene vi også, men det er èn ting som mangler; hva med å komme seg ut i naturen og prøve "bortover-ski"? Dette er gratis og man får en flott naturopplevelse.
Har du minner fra barndommens vinter, er du hjertelig velkommen til å dele minnene i kommentarfeltet. Ha en flott dag  §:o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.