søndag 7. juli 2013

Dag 7 i Askersund

Som jeg skrev i dag tidlig, tenkte vi å ta oss en tur til Fagertärn for å ta noen bilder og det gjorde vi. Det var MASSE folk i området og vi gikk nærmest i kø på gangveien rundt tjernet. Dessverre fikk jeg ikke tatt de bildene som jeg skulle ta fordi markørene som jeg hadde lagt på de aktuelle steden, var vekk og jeg kunne ikke huske hvor bildene skulle tas. Siden det ikke ble noe av min fotografering, overtok min kjære og mellom alle bildene han tok, ble det noen av meg også.


Begynner å bli vant til 
posering nå...

Grønt var det hvertfall

Da vi var på vei til tjernet, ble vi oppmerksom på denne bilen som lå foran oss ganske lenge. Dvs, vi ble MEGET oppmerksom på den. Den lå konstant midt i veien. Om det var bakketopp eller sving, spilte ingen rolle. I et par av tilfellene kjørte den faktisk i motgående fil rett før noen svinger.

"Jeg har veiskulder-fobi. Derfor er jeg nødt til å kjøre midt i veibanen..."

Hva er det som får folk til å kjøre på denne måten? Forstår de ikke at det er livsfarlig? Siden vi lå bak den, var vi jo redde for at det skulle skje en ulykke og at vi ble nødt til å være vitne til den. Det var heller ingen andre veier som vi kunne svinge innpå slik at vi slapp å se på denne kjøringen.

Hårproblem
Jeg er faktisk nødt til å hoppe inn i dusjen igjen. Jeg vet ikke hva som har skjedd med håret, men det ser ut og kjennes som om det er utrolig fett. Det har skjedd èn gang for noen år tilbake, at jeg hadde samme problemet. Jeg trodde det var noe galt med håret, at jeg hadde brukt noe middel i det som det ikke tålte.. Det så forferdelig ut. Helt fettet og ekkelt og jo mer jeg vasket det, jo verre ble det. Det var så ille at jeg ikke kunne gå ut uten å ha på meg lue eller skaut. Til slutt bestilte jeg time hos frisøren og  det viste seg at jeg ikke tålte sjampooen. Da jeg gikk over til frisør-sjampoo, forsvant problemet og nå er det kanskje tilbake igjen.
Jeg har brukt Schwarzkopf Gliss - de brune flaskene og det har gått fint, men her i Sverige gikk jeg tom for balsam og gikk derfor over til den lilla Schwarzkopf shampooen og balsamen. Jeg håper virkelig at jeg har dette hårproblemet fordi jeg ikke har skylt ut sjampo/balsam skikkelig. Dusjen på hotellet er litt merkelig. Det kommer kun vann i ytterkantene av dusjhodet og ingenting i midten. Jeg kan faktisk stå under dusjhodet og ikke få vann midt på hodet i det hele tatt.

Jeg håper virkelig at det er det sistnevnte...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.