søndag 28. juli 2013

Tøff gårsdag

Hjelpes! I går var det nesten like før jeg strøk med. Jeg hadde klart det igjen. Nemlig å sette 14 enheter av den hurtigvirkende insulinen NovoRapid istedet for 7 enheter. 14 enheter er det jeg skal sette med det langsomtvirkende Levemir.

Heldigvis har har NovoRapid kortere virkningstid enn Levemir. Blodsukkeret falt og falt og falt, mens jeg pøste innpå med saft og skiver med honning. Blodsukkeret steg litt for så å falle igjen. I tillegg fikk jeg oppkast-byger og det gjorde jo ikke situasjonen bedre. Jeg var rett og slett så dårlig at jeg valgte å legge meg inne på badet slik at jeg hadde toalettet i nærheten. Min kjære hentet dyne og pute, så der lå jeg midt på baderomsgulvet og sloss med et blodsukker som hele tiden forsøkte å ta livet av meg.



Som der ser, så overlevde jeg dette også og har laget nye rutiner for setting av insulin. Istedet for å kommunisere med folk rundt meg mens jeg setter sprøytene, velger jeg å konsentrere meg fullt og helt om det jeg skal gjøre.

Jeg vil helst ikke oppleve dette flere ganger...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.