torsdag 19. september 2013

Gaveeskene er ferdige

Nå er gaveeskene ferdige og ligger til tørk. Det var litt startproblem da jeg skulle gå igang med å lage disse. Jeg kunne ikke for mitt bare liv huske hvordan jeg brettet eller hva som skulle limes og ikke. Jeg hadde hundreogfjerten forsøk før det gikk et lys opp for meg og da gikk det som en kule.

Inni eskene er det puter som jeg har laget fra scratch med god hjelp av min kjære ektemann siden jeg stakk med hele tiden da jeg holdt på med knappenålene. Stoffet er bare brettet rundt litt bomull og festet med nåler. Tilslurt ble putene limt fast til bunnen av eskene.

Jeg har ikke symaskin enda, derfor laget jeg putene på den måten. Jeg forsøkte å lime stoffet sammen med tekstillim, men det ble et helsikes søl og det kom mer lim på meg en på stoffet. Symaskinen kommer imorgen, men smykkene skal sendes på onsdag/torsdag og det tar litt tid å lære seg å bruke symaskin. Hvertfall for meg som aldri har vært borti en symaskin eller har øyner til å holde på med små nåler og duppeditter.

Her er hvertfall resultatet av eskebrettingen.




De to øverste inneholder smykkene som ble solgt til inntekt for Dyrebeskyttelsen Norge. Pengene til organisasjonen ligger klar i betalingsoversikten i nettbanken min og vil bli overført imorgen. Jeg er litt rask med overføringen siden den ene kunden ønsker faktura med i pakken og jeg har 14 dagers betalingsfrist, men disse pengene får jeg så da fant jeg ut at jeg like gjerne kunne overføre dem på forhånd.

Den siste esken skal inneholde et smykke som jeg gir til Dyrebeskyttelsen Bergen Hordaland. Dette smykket skal de lodde ut på en basar som de skal ha i desember.

Jeg synes det er herlig at folk hjelper med å kjøpe smykkene som jeg lager og jeg skal bestille inn flere rever slik at jeg kan fortsette å selge for DN.

Det er kjempegøy å jobbe med veldedighet og jeg håper at mange vil støtte opp om dette.

Det kommer nok flere smykker som skal selges til inntekt for flere organisasjoner, unntatt brystkreftsaken, dessverre. De som har lest bloggen, husker sikkert at jeg var i kontakt med Foreningen for Brystkreftopererte for å få tillatelse til å bruke rosa sløyfe-symbolet i smykker som skulle selges til inntekt for organisasjonen, men det fikk jeg ikke love til

Jaja, jeg finner sikkert andre som vil ha hjelp...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.