fredag 6. september 2013

Restemiddag i går

Selv om det var restemiddag i går, ble det en stor suksess. Vi hadde litt hjortesteik igjen i fryseren og den tok jeg og skar opp, puttet den oppi litt fløtesaus med enebær og tyttebær og lot dette trekke en stund mens jeg kokte poteter og rosenkål. Etterpå laget jeg fløtestuede kantareller.

Det er første gang jeg lager slikt kantarell-tilbehør, og godt var det, så jeg kommer nok til å lage mer av dette senere.


Vi har så smått begynt å snakke litt om julen. Jeg er jo allerede begynt på julepresangene. I år har jeg bestemt meg for å bli tidlig ferdig og har bestemt meg for å kjøpe en julegave hver måned nå frem til jul. Da skal jeg komme i havn i god tid.
En annen ting vi diskuterte vedr. julen, var hva vi skulle ha på julaften. Vi er ikke så veldig glad i pinnekjøtt og svineribbe, så vi tenker og tenker. Jeg har foreslått lutefisk, torsk eller elgsteik. Jeg kommer ikke på noe annet som passer til julemiddagen.

Har dere, kjære lesere noen ideer om hva man kan servere på julaften som ikke er så "julete"?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.