torsdag 5. september 2013

Hihi. Kverulanter er gøy

Spesielt når en får de til å bli sinte.

Jeg la ut skumle-innlegget mitt på et forum for å fortelle om hva jeg opplevde da jeg forsøkte å selge kameraet. Resultatet ble som forventet da et par, spesielt èn av disse, hisset seg opp og anklaget meg for ....... pga at jeg valgte å bruke ordet ........ Jeg bare gliser. Dette er ............... Det er enkelte som leter etter ting som de kan hisse seg opp over.
Det jeg har gjort nå, er ikke å gå inn i diskusjonen. Det får andre ta seg av. I mine øyne, er ikke ....... noe negativt. Det er en betegnelse på .. ........, samme som "hvit". En har jo f eks "..... Spirituals" og dette er sikkert noe som de mørkhudete selv har betegnet sin musikk, uten at jeg skal påstå det siden jeg ikke vet.

Jeg lar disse småtøsene (som betyr småpiker) holde på og jeg svarer ikke på annet en spørsmål.

Det ene spørsmålet lød som dette:

"Hvis det var en bil med ..... ungdommer i, hadde du sikkert gått bort". Jeg svarte "Nei, jeg hadde ikke det". Jentungen fortsatte videre:"Og akkurat hva kunne skjedd hvis dere hadde gått bort til bilen, siden du beskriver dette som en skummel opplevelse. Du oppfatter det som om dere var nær ved å bli utsatt for væpnet ran eller noe i den duren"
Mitt svar til dette var: "De kunne ha stukket av med kameraet". Da presterte hun å svare"Ja, var det ikke det som var meningen da?"

Herrejeremias for et umodent svar. Jeg vet ikke hvor gammel denne lille piken var, men jeg regner med at rundt 14 år skulle være rett i nærheten.

Svaret hennes vitner jo om at hun ikke har så mye livserfaring som undertegnede og ikke skjønner konsekvensene av handlingen sin hvis hun hadde gått bort til en bil med flere fremmede mannfolk i. Hun skjønner dessverre ikke det at de bare kunne ha nappet kameraet til seg og kjørt, eller vi kunne fått en pistol i ansiktet. En vet aldri slik som samfunnet er blitt nå og det er lurt å ta sine forholdsregler.

Både min mann og jeg bor i et ganske så dannet område og vi ville heller ikke oppfattes som om vi drev med noe snusk hvis vi skulle gå bort til bilen for å selge kameraet. Hadde det kommet en vekter/politi, kunne de begynt å få ideer. Vi er ærlige og skikkelige mennesker og slik snuskhandel holder vi oss langt unna.


Fotnote: Jeg har fjernet enkelte ord av hensyn til sarte sjeler. Vedrørende kommentaren som jeg la ut, har jeg valgt å ikke identifisere debattanten og heller ikke stedet den kom fra. Dette av hensyn til meg selv.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.