søndag 1. september 2013

Nå tar det helt av...

... i diskusjonen rundt Fotballfruen. Jeg er rystet over hvor langt enkelte kan falle når det gjelder baksnakkelser, mobbing og frekkheter. Denne aktuelle tråden blir til stadighet ryddet for usakligheter, hets og avsporing.

Igjen spør jeg:

Hva er det som gjør at folk kan være så stygge mot noen som har valgt å utlevere livet sitt i en blogg? Føler de seg så små og uanseelige, eller er det et snev av jantelov inne i bildet?

Akkurat nå skulle jeg ønske at jeg var psykolog slik at jeg kunne klare å forstå hvorfor noen opptrer på den måten. Jeg blir veldig oppgitt og lei meg når jeg ser et sånt lavmål. Jeg skal ikke nevne navn, men det er enkelte i tråden som går vel langt i sin fordømmelse.

Eksempler:

1. Hun lyver om livet sitt, størrelsen sin, størrelsen på babymagen, pengene osv osv

2. Hun bor i et altfor perfekt hjem, hun har mani når det gjelder å få farger og stil til å passe sammen i hjemmet sitt, hun har panisk forhold til orden osv osv.

3 Hun og mannen bruker for mye penger på "tull" som f eks en uro til barnerommet osv

Jeg kan fortsette i det lange og brede, men velger å ikke gjøre det. Nå er jo anti-mobbing sterkt inne i bildet, men så lenge en kan gjemme seg bak et nick eller opptre som anonym, er det visst ikke så farlig.

Jeg kjenner selvsagt ikke FF, og er kanskje ikke alltid enig i det hun gjør, men det er HENNES OG EKTEMANNENS VALG og de må da få lov å ha det livet de synes er best og bruke pengene sine på det de ønsker, uten at de skal behøve å bli trakassert på den måten som de blir nå.

Jeg synes Fotballfruen er et nydelig menneske både utseendemessig og som person og jeg skulle gladelig ha byttet liv med henne (uten å bytte ektemann da...).

Jeg vurderte å linke til det aktuelle forumet, men velger å ikke gjøre det pga tidligere heller uhyggelige meldinger og opplevelser som jeg har hatt pga dette forumet. Jeg kommenterer ikke lengre i forumet og har derfor valgt å se alt fra "utsiden"

Bitching in any form is NOT okay

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.