fredag 15. november 2013

Bergen drukner!

I dag har det vært kveld hele dagen. Det regner og regner og regner og...

Det er oversvømmelse i hele Bergen og folk må faktisk bruke dykkerdrakt for å få åpnet opp avløp som er gått tette.

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Floibanen-oversvomt-3006674.html

Jeg kan ikke huske sist det regnet så mye. I forfjor var det hvertfall ett eller annet som gjorde at hele Os sentrum ble oversvømmet. Grunnen til at jeg husker dette, er jo at jeg skulle en tur til vetrinæren med Oscar og jeg måtte ringe vetrinæren for å høre om det fremdeles var oversvømmet og om de hadde åpnet.

Nå er det dessverre mørkt utenfor vinduene, litt koselig, men jeg gleder meg veldig til jul da solen snur og det går mot sommer, hvertfall nesten. Det går da rette veien.
Det er trasig med denne mørketiden. Jeg går mer eller mindre i dvale og våkner ikke opp før i april da sommeren bare er i en armlengdes avstand.


Det er jo litt motsigende da jeg elsker slikt ruskevær som det er i dag. Det er jo veldig koselig inne når jeg sitter med strikketøyet mitt i fanget. Holder på med et skjerf i MANGE farger. Jeg føler jeg trenger litt farger nå når alt er blitt så grått og skittent ute.

Nå skal jeg ha meg en fredagskopp med kakao og krem mens jeg koser meg med peisen i tv'en og strikker glad på skjerfet mitt.

See you §:o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.