tirsdag 26. november 2013

Og hetsingen har nådd et nytt lavmål...

Som dere sikkert tidligere har lest, har det vært mye stygg hetsing/mobbing av FF og en anne kjent blogger, men nå har hetsingen nådd et nytt lavmål.

Vår kjære FF nedkom med en velskapt pike i dag og det får selvsagt ikke gå upåaktet hen i et visst diskusjonsforum. Jeg blir kvalm og på gråten av alt det stygge som skrives om FF og den nyfødte;

"Hun er altfor liten", "Hun kommer ikke til å få det godt med en slik mor og far". "Som dere ser; alt ved oss er perfekt og de som må ha smertestillende, er ikke like flinke som meg, altså".

Hva er nå dette da? Tåler vi ikke å se at andre har det bra, har barn og lever et vellykket liv? Hvorfor må lykken trakkes ned i skitten? Det virker som om "Jeg har det fælt og da skal ALLE ha det fælt. Uansett hvor godt de har det".

FF er heldig. Hun har et fint hus med nydelig innredning der hun kan være hjemme og jobbe. Hun har en snill mann (regner jeg med). Hun har god råd. Hun lever av bloggen sin og nå har hun fått en liten tulle på kjøpet.

Jeg vet ikke helt jeg om det er noe galt med meg, siden jeg har evnen til å glede meg over andre menneskers suksess.

Ill. foto

Jeg har vel ikke direkte vært ute for det selv, men baksnakkelse og fordømming har jeg møtt. Det er enkelte som ikke tolererer at min mann og jeg har et godt liv og økonomi. Fra en tredjepart har vi blitt fortalt at vi er både overfladiske og arrogante, men hvem er det egentlig som er arrogante? Jo, det er de som nettopp baksnakker. Det er enkelte som ikke godtar at vi IKKE vil leve fra hånd til munn, kjøpe brukte klær og sutre over hvor "fattige" vi er og "hvor vondt vi har det".

Selv om man har god økonomi, betyr ikke det at en er en drittsekk. Vi ser ikke ned på de som har mindre enn oss. Vi fnyser ikke over den billige bilen som de har spart sammen til og kjøpt. Vi fnyser heller ikke over at ikke alle kan bo i luksusvilla. Nå bor ikke vi i en luksusvilla. Vi bor ikke i en villa engang og slettes ikke i et hus, men vi flirer da ikke over at folk bor bedre enn vi gjør.

Neida, vi har heller ikke råd til å "løpe ut og inn av dyre butikker", som en slektning uttalte det. Vi sparer slik at vi kan kjøpe det vi har lyst på og vi jobber hardt for pengene (hvertfall min mann. Jeg er bare hjemme jeg). Det er mye vi har lyst på, som vi ikke har råd til og vi ser faktisk ikke ned på hverken Mohn, Røkke eller de andre rikingene i landet. Vi skal faktisk glede oss over at de har klart det de har gjort. Og hadde de ikke startet bedrifter som gir arbeidsplasser, er det mange som har vært arbeidsledige.

Tenk litt på det før dere begynner å baksnakke folk...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.