torsdag 7. november 2013

Flettet Perlering

Det ble en perlering på meg idag. Jeg ble litt lei av å lage armbånd, kjeder og øredobber, så jeg tenkte meg et par ganger rundt og fant frem noen perler for å se om jeg kunne få til å lage en ring.

Det jeg har brukt er:

Akrylperler, perlemor 3 mm og 4 mm
Strikk 0,6 mm
Wireklemmer 1 mm
Teknikk Fletting

Det var veldig gøy å lage denne og nå tenker jeg på å lage for salg, men så er det å lage riktig størrelse da. Er det noen som vet om man kan få tak i slike ringmål som smykkebutikkene bruker, de som en bare tar ringen innpå og ser riktig størrelse?
Det er jo ikke gøy hverken for kunden eller meg om vedkommende få feil størrelse. Det kan bli dyrt og ikke minst trøblete å sende smykker frem og tilbake for tilpasning.

Her er hvertfall ringen



For å skjøte endene, har jeg brukt 2 wireklemmer. Jeg synes det blir det beste istedet for knyting. Når man gjør sistnevnte, har det en tendens til å bli klumpete og stygt når man skal lime. 

Etter å ha trykket klemmene fast til strikken, har jeg på en liten dråpe superlim. Dette er kun for at skjøtene ikke skal rakne.

Jeg er veldig fornøyd med resultatet og kommer til å bruke denne mye når jeg skal ha andre perler på meg også.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.