søndag 10. november 2013

Målrettet ødelegging av mennesker

Jeg har jo tidligere skrevet om den stygge mobbingen av Fotballfrue, som har foregått på et diskusjonsforum. Det har vært rystende spekulasjoner og utsetting av falske rykter. Nå er eierne av dette diskusjonsforumet igang med å ta tak i denne styggedommen. Det er også en annen blogger som har blitt utsatt for den samme mobbingen og nå har vedkommende anmeldt saken til politiet.

Dette er flott. Jeg fatter ikke hva som går av folk som på død og liv må mobbe andre. Jeg lurer på om disse også mobber medelever/medarbeidere for slik som de driver på, kan de ikke være uskyldige i å mobbe andre.

Det er veldig lett å slenge ut dritt når man kan gjemme seg bak et nick eller AB. Da slipper man å stå til rette for det man har sagt.

Nå er hvertfall tråden om FF nede, heldigvis. Jeg regner med at tråden som omhandler den andre storbloggeren også tatt ned. Jeg håper trådene blir fjernet for godt og alltid, men jeg frykter at når man fjerner en tråd, tar det ikke langt tid før det dukker opp en ny som omhandler samme temaet.

Jeg synes veldig synd på disse to dyktige bloggerne. Det er svært tungt å få høre så mye stygge ting om seg selv.

Jeg husker da FF tok igjen for all den stygge nettmobbingen som hun ble utsatt for. Da påstod mobberne at hun gjorde seg til offer. Hadde hun IKKE tatt igjen, hadde hun blitt kalt kald og kynisk. I hennes situasjon er det virkelig damned if you do and damned if you don't.

Det er grenser for hvor mye et menneske skal måtte tåle. Jeg lurer på om mobberne hadde syntes det var greit hvis bordet ble snudd og de fikk høre hvor falske og patetiske de er. Da tror jeg de hadde følt seg små.

Nå er ikke jeg noen stor blogger, heller tvert imot. Jeg er en bitteliten en som har en blogg som nesten ingen leser, men jeg fortsetter nå med å si min mening når det gjelder urettferdighet. Jeg har jo fått høre det i det samme forumet og pga en masse bråk etter et par innlegg jeg hadde der, var jeg nødt til å slette meg som bruker der, men nå er jeg aktiv igjen under et annet nick. Jeg klarer bare ikke å se urettferdighet. Da må jeg bare si ifra, men jeg gjør det som gjest eller AB da jeg ikke orker flere angrep.

Glemmer ikke da jeg skrev et innlegg der jeg spurte om råd om et familieanliggende. Jeg var ganske nedfor og fortvilet og tenkte at kanskje noe der kunne hjelpe meg med å komme med råd, men neida. De fleste kommentarene snudde seg mot meg og jeg ble kaldt både det ene og det andre. Heldigvis ble dette innlegget stengt for flere kommentarer pga personangrep.
Den andre gangen, var det en opplevelse jeg fortalte om og kom i skade for å si noe som jeg mente godt, men som ble blåst ut av proporsjoner. Jeg fikk, pga disse to sakene, stygge kommentarer her på bloggen samt et par trusler på mail. Jeg var rett og slett nødt til å endre nettadressen på denne bloggen for å få fred.

Nå får folk bare kalle meg hva de vil. Jeg driter langt i det. De får slite med sine egne problemer, så lever jeg livet som jeg selv vil.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.