lørdag 21. desember 2013

Dagen i dag


Dagen i dag ble litt av en dag. Som jeg skrev i forrige innlegg, var jeg i en livstruende tilstand i natt pga hysterisk lavt blodsukker. Vi lurte fælt på hvordan vi skulle klare å dra til Rosendal etter en sånn økt, men vi bestemte oss for å dra allikevel.

Først måtte vi på apoteket. Jeg måtte ha flere blodsukkerstrimler og påfyll av Glucagon, siden vi brukte opp den vi hadde i natt. Da det endelig ble min tur, viste det seg at resepten på Glucagonet var utgått på dato, så da fikk vi hjertet opp i halsen igjen. Heldigvis var damen som sto i skranken så snill og hjalp oss, slik at vi kunne få ut en nødrasjon, uten resepten. Jeg får se om jeg får kontakt med fastlegen min på mandag for å bestille en ny resept.

Turen videre gikk veldig bra og vi klarte å klaffe bra mellom fergene. På Gjermundshavn lå allerede fergen ved kai, så det var bare å kjøre rett ombord.

DA SKJEDDE DET!

Idet vi kjørte over lemmen og inn på fergen, kom det et kjempesmell under bilen. "Hva i h....te???!!!", tenkte vi og panikken tok oss så inni granskauen. "Hva i alle dager var det vi hadde vært borti?". Min kjære gikk ut av bilen om bort til fergelemmen for å sjekke. Han gikk rundt bilen og så, men kunne ikke se noe. Han snakket også med en av mannskapet, som også hadde hørt smellen, men ingen skjønte noe av hvor lyden kom fra.

Da vi kom til land på andre siden, kjørte vi laaaaangsomt av og slapp forbi bilene bak, slik at vi kunne ta det med ro resten av veien. Da vi kom til det gamle fergeleiet, kjørt vi ned dit og min kjære la seg ned og kikket under bilen, men han kunne ikke se at det var noen skader. "Ok", tenkte vi. "Da var det kanskje en støtdemperen som var skadet, men det var helt usannsynlig siden bilen oppførte seg som den alltid har gjort - prikkfritt.

I tillegg til denne sjekkingen, tok vi en tur over noen fartsdumper for å sjekke om det kom flere dunk, men det gjorde det ikke.

Etter å ha tenkt oss om vel og lenge, kom vi frem til at:

"Ok, det blåser noe kraftig ute og det kraftige dunket som vi hørte da vi kjørte ombord på fergen, antagelig var fergen som dunket borti kaien".

Det var jo en voldsom tilfeldighet også. Vi var jo akkurat oppå en liten "hump" på fergelemmen da det smalt, men det kan ikke ha vært noe annet, men vi skal likevel ha bilen inn på verksted for å sjekke at alt er iorden.

Det var den dagen...


2 kommentarer:

  1. Puh! Godt at det ser ut til å ha godt bra da. Håper dere hadde en fin tur. :)

    SvarSlett
  2. Det hadde vi selv om det regnet og haglet trollkjerringer, men her på vestlandet er det storm og regn som er juleværet og derfor julestemning §:oD

    SvarSlett

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.