mandag 23. desember 2013

Før julaften


Nå er vi nesten klare til å feire jul. Det som står igjen nå, er handling av noen småting, slik som krydder og sugerør (må ha sugerør hvis jeg får et anfall. Det er mye lettere å drikke saft da). De nye dynetrekkene og putevarene skal strykes før de legges på og middagsduken skal strykes. Jeg finner selvsagt ikke stryke-stivelsen, så jeg får klare meg uten.

Julekjolen min er ikke kommet. Sist jeg sjekket sporingen (for 1 time siden), fikk jeg beskjed om at The package was left in a UPS facility. Hva nå dette betyr. Jeg regner heller ikke med å få den til julaften, så da får jeg spare den til neste jul istedet. Jeg kunne jo brukt den på nyttårsaften, men vi feirer ikke den dagen, så da må kjolen bare vente.

Jeg har hvertfall fått lagt pinnekjøttet i vann og  nøtter og dadler er kommet på bordet. Julekakene og julebrødet er også tatt frem og kålrabien er skrellet og lagt i vann. Potetskrellingen tar min kjære seg av.


Det ble røkt pinnekjøtt i år også. Da vi skulle kjøpe det, så det ut som om butikken ikke solgte noe særlig av vanlig pinnekjøtt. Jeg foretrekker likevel røkt. Synes det blir mer smak da.

Den hvite nissen har stått utenfor inngangsdøren vår, men når det er jul, valgte vi å flytte den inn ved siden av juletreet. Han passer fint dere, ikke sant? Siden vi pleier å gi navn til alt mulig, har vi valgt å kalle ham for Jacob. Det er et fint nissenavn.


Det er alt begynt å blåse ute. Det har jo meldt ekstrem vind i morgen, men vi får håpe at det ikke blir så ille og at alle får en flott julaften og at de slipper å miste hjemmene sine, hvis det skulle bli for kraftig uvær.

Ha en kjempefin lillejulaften dere. Ikke glem å kos dere, selv om denne dagen pleier å være ganske så stressende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.