torsdag 12. desember 2013

Klar til besøk

I dag får vi besøk. Yeeay! Det er min svigerinne og tantebarna som tar seg en førjulstur til Bergen. Moffeliten har holdt på i hele dag og kost seg med rydding og vasking. Det er litt rart; til vanlig hater jeg husarbeid, men når man gjør huset klart til besøk, er det mye gøyere. Jeg har julemusikk på og har slengt støvkosten litt rundt omkring, mens jeg har fått vekk litt papir og andre duppeditter som gjør at det blir rotete.

Stuen er klar til besøk

Ellers er det ikke så mye man har gjort idag. Det har vært mørkt ute i hele dag pga regn. Det regner virkelig trollkjerringer. Jeg vet ikke hvor tid vi får mulighet til å ta inn juletreet som står ute på balkongen. Det er jo klissvått og vi har ikke så veldig lyst til å få våt parkett. Det skal ikke mye til før det setter flekker, selv om man tørker opp etterhvert.


Ellers har jeg hatt en koselig prat med mor i dag. Jeg sliter virkelig med samvittigheten fordi jeg ikke feirer jul i Rosendal sammen med henne og min nestyngste bror, selv om hun gjør det hun kan for å overbevise meg om at det går helt fint for dem å bare være to.

Vi skal til middag 1. juledag, hvis det går ferger da. Julerutene er jo helt tussete. Først står det at den går og på samme linjen står det at den er innstilt. Jaja, jeg får ta en telefon til Tide og høre om den overhode går den dagen.

Siden min svigerinne kommer i dag, blir det til at hun tar gavene, som skal til Rosendal, med seg. De skal en tur inn dit og levere gaver noen dager før jul.
Nå er det slutt på pausen min, så jeg får stupe på hodet i arbeidet igjen.

Ha en fin førjulskveld folkens.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.