lørdag 14. desember 2013

Hvordan lage fine perlesmykker til juletreet

I dag tenkte jeg å vise dere hvordan man kan lage flott juletrepynt med perler. Her kan du bruke hvilke perler du vil og i den størrelsen som du ønsker.

Til denne pynten har jeg brukt 10 stk 8mm runde Swarovski-krystaller. Disse blir fantastiske på juletreet da de glitrer veldig i skinnet fra de små juletrelysene.

Det første du må ha, er dette:

Alt dette får du på Panduro

Når det gjelder wireklemmene, bruker jeg størrelse på 1 mm.

Smykkewiren bestemmer du selv hvilken tykkelse og farge du ønsker.

Tre wireklemmen inn på wireren

Tre den andre enden inn i wireklemmen
slik at du får en løkke.

Klem sammen perlern med flattangen.
Pass på at trådene ikke krysser hverandre når du gjør dette.

Nå kan du begynne å tre perlene.
Du bestemmer selv hvor mange det skal være.

Til slutt klemmer du fast en wireklemme i enden av raden

Heng det på juletreet og la det glitre

Du kan også lage vakre, lange lenker med swarovskikrystaller, som du snor rundt juletreet, men det vil selvsagt koste litt, så det er faktisk lurt å begynne samle opp slike krystaller i løpet av året, slik at du har nok til å lage en lenke. Selv kjøper jeg litt hver måned, men har ikke på langt nær nok enda.

Her har jeg brukt 3mm akrylperler
til opphenget og 8mm akrylperler
til selve anhenget.

Jeg anbefaler å bruke glassperler da de vil henge penere på greinene. Jeg brukte akrylperler nå kun for å vise akkurat dette smykket. Jeg hadde ikke glassperler med perlemor i den størrelsen på lager.

Håper at dere liker pynten og at dere vil finne litt inspirasjon her.

Kos dere med julepynten.




2 kommentarer:

  1. Aud F. Aleksandersen14. desember 2013 kl. 20:21

    Skikkelig fine! At jeg ikke har tenkt på dette enda så mye smykker jeg har laget. Skal lage noen til jul nå jeg. <3

    SvarSlett
  2. Tusen takk Aud.
    Neste år skal jeg begynne å kjøpe en MASSE swarovski-krystaller slik at jeg kan lage en girlander til å snurre rundt treet :)

    SvarSlett

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.