mandag 2. desember 2013

Litt mer julepynt

Nå er julepynten så godt som kommet på plass. Vi mangler enda noe, men det er bare småting. Bl a mangler vi lyspærer til den 21 armede elektiske lysestaken. Der er det bare 2 pærer som virker, men alle pærene kommer på plass i dag.

Vi er også begynt å henge opp gardiner. Vi klarte bare å få opp en gardin i går kveld, men i dag skal resten komme på plass. Dere får se bilde av gardinene når vi er ferdige.

Her er hvertfall litt mer julepynt til allmenn beskuelse.

Denne blomsten har jeg kjøpt hos Panduro Hobby.
Denne skal om litt henges på veggen.

Tips:
Vil du ha glitter på denne, kjøper du spray-lim og sprayer hele blomsten med dette før du drysser glitter over.

Viktig:
Dekk gulvet og underlaget med avispapir e.l. Ellers får du lim over hele gulvet...

Litt julestemning på badet

Julelandsby uten lys.
Et par av lysene virker ikke lengre og det
er helt umulig å få tak i nye.
Landsbyen er nå fin likevel.

En ekte Rema-nisse som venter på lyset sitt.
Denne nissen kjøpte jeg for "100" år siden.
Den fine juleduken er det min mor som har sydd
og den er en av mine dyrebare skatter.

Denne figuren har glitter inni kolben istedet for snø.
Veldig fint.

Denne gamle, utslitte nissen er en arv
etter mine besteforeldre.
Jeg har en formening om at det var min morfar 
som laget denne. Han var hobbysnekker
og må ha laget denne siden den ligner på
en avdød slektning. Ikke vondt ment.

Denne nusselige julemusen fikk jeg da jeg lå
på Haukeland Sykehus etter å ha fått en tredjegrads
forbrenning, men jeg kan bare ikke huske hvem jeg
har fått den av.

Sånn. Det var det. Nå skal jeg kaste meg over gardinene og litt senere skal jeg opp på posten for å hent en pakke som er kommet. Yeaay!

Håper dere får en fin dag. Kos dere §:o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.