fredag 17. januar 2014

Selvkomponert vegetarrett


Denne retten har jeg laget selv. Jeg hadde noen wok-rester i frysen og ville så gjerne bruke disse grønnsakene til noe, så jeg komponerte min egen rett og den er KJEMPEGOD.

Har du lyst på en vegetarmiddag istedet for kjøtt en dag, kan jeg trygt anbefale denne.

Moffeliten sin vegetargryte #1
1 pose frossen wok-mix
3 -6 sopper (alt etter hvilken sopptype du bruker)
5 hvite, store bønner
1/4 paprika
1/4 liten løk
Sitronsaft
Salt og pepper
1 ss setersmør (usaltet)
Ost (her kan du velge den osten du foretrekker)

Skjær opp løk, paprika og sopp i passelig store biter. Stek dette i setersmør noen minutter.

Ha så oppi wok-blandingen og bønnene. La dette steke sammen med salt, pepper og noen droper sitronsaft til grønnsakene er blitt varme. Gjerne på god varme. Sett ovnen på 250 grader. Ha blandingen i en ildfast form. Dryss over ost og sett i stekeovnen.

Stekes til osten har smeltet.

Du kan gjerne ha litt saus til. Jeg har valgt å bruke tzaziki, som jeg synes passer bra til retten.

Denne retten ser vel brun ut, men det er slik den skal være.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.