fredag 10. januar 2014

Smertefri!


I dag er jeg helt smertefri. Yeeay! Jeg skjønner bare ikke hvordan kiropraktoren fikk løst opp den forstrekte muskelen min. Hun masserte den jo ikke, men "bare" trykket på enkelte punkter på ryggen - og det verste er at det virker. Jeg kjenner ingenting i den muskelen lengre og klarer både å hoste, nyse og trekke pusten uten at det gjør vondt.

Vi har nettopp kommet hjem fra en lang tur i Fana. Det gjorde utrolig godt. Jeg har vært så trøtt og uopplagt disse siste dagene, men det er vel kroppen sin måte å si at den trenger litt frisk luft. Jeg har ikke vært på tur siden jeg var syk, så det gjorde godt. En annen ting som er bra, er at det har minsket på de to-hjulete "brunsneglene". Nå på vinterstid ser det ut som disse råkjørerne holder seg på ergometersyklene istedet. Det mener jeg de kunne gjort resten av året også. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har holdt på med å bli nedkjørt av disse tomhjernede amøbene som bare tenker hurtighet og driter i sikkerheten til andre medtraffikanter. Lover og regler gjelder visst ikke for disse folka.

Før brukte man sykkelen som transportmiddel, men det ser ut som om den tiden er forbi. Det er sjelden en ser noen som "kose-sykler". Nå er det fantomantrekk og hurtighet som gjelder.

Vegetarlivet
Går sin gang. I dag var det 50 gram spagetti til middag. Jeg skal jo også ned 10 kilo før sommerferien, så jeg er nødt til å begrense matinntaket og øke mosjonsnivået gangske så kraftig. I dag ble det 1 knekkebrød med ost, 1 kokt egg til frokost. Til middag ble det som sagt spagetti og til kvelds 1 eple og 1 klementin.
I morgen blir det kokte maiskolber med smeltet smør (veldig lite smør da) og ristede aromachampinoner til middag. Til kvelds blir det nok en smoothie. Jeg skal snart se om jeg kan få rå til å kjøpe meg en smoothie-maker i år. Elsker den drikken.

Nå skal jeg hive i meg medisinene for så å finne sengen. Det skal bli godt å få lagt seg.

Natta :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.