onsdag 16. april 2014

New Nails!


Jeg har roet meg litt ned etter skrekkopplevelsen som jeg hadde igår. Jeg har det litt tungt enda, men det kommer nok til å gå over sånn litt etter litt.

I går hadde jeg gråteperioder og fortalte min mann at jeg ikke hadde lyst til å være i en slik verden som var så ondskapsfull at folk torturerer uskyldige dyr (dramaqueen, I know...). Det var kanskje å overdrive, men det var slik jeg følte det der og da. Det vil ta lang tid før lyden og bildene demper seg i hodet mitt. Jeg tør nesten ikke klikke på linker som inneholder dyr på fb lengre. Jeg er så redd for å få disse stygge videoene i ansiktet. Spesielt videoer som er postet av venner fra enkelte himmelstrøk der man vet at holdningen til dyr ikke er på den måten som vi liker her på berget. Fordomsfullt, I know, men det er slik jeg føler det akkurat nå.


Fra det ene til det andre.
I dag var det på tide å fikse neglene igjen. Opprinnelig ville jeg ha elfenbenshvite negle med gulldekor på hver ringfinger med samme mønsteret som jeg hadde nå sist. Negledesigneren var ikke helt enig med meg i det og foreslo at jeg heller skulle gå for hvite med glitter, og det gjorde jeg og de ble kjempefine. Egentlig er dette mer vinter-stil, men jeg liker dem så godt nå og sølvfarge har jo aldri skadet noen. De ble kjempefine sammen med perlesmykkene som jeg hadde i dag. Det er vel ikke noe nytt at jeg er storfornøyd med neglene mine.


Det som IKKE var så gøy, var at jeg fikk føling mens jeg var i salongen. Jeg håper virkelig at hun som stelte neglene mine ikke la merke til det, men det gjorde hun helt sikkert. Da jeg forsøkte å snakke, ble det bare til en snøvling. Jeg fikk ikke ordene frem på tungen og ut gjennom munnen. De ble liksom liggende bakerst på tungen. Det går jo i engelsk og da var det ekstra vanskelig for meg å få det frem.Jeg orket ikke forklare at jeg var dårlig. Det hadde ikke blitt bedre om manikyristen min ble engstelig for meg. Jeg fikk ringt min kjære, som kom med brus og sjokolade. Jeg hadde jo ikke tenkt på det da jeg skulle dit. Han kom da jeg var ferdig og jeg må ha vært langt borte for plutselig var timen over og jeg kan ikke skjønne hva som egentlig skjedde da jeg mente at jeg akkurat hadde satt meg ned ved bordet.
Neste gang skal jeg hvertfall huske å ta med meg drikke om ikke mer.

God Påske alle sammen <3

2 kommentarer:

  1. Superlekre negler! Finnes ikke noen neglesalong her jeg bor, så jeg må fikse neglene selv...heldigvis har jeg sterke negler som tåler en støyt ;)

    SvarSlett
  2. Tusen takk. Så heldig du er som har så sunne negler. Mine er papirtynne. Vi er veldig heldige her i Bergen siden vi har så mange neglesalonger. Nails for You er den mest profesjonelle salongen jeg har vært i. Kjempekvalitet på neglene og de sitter (neglene altså)

    SvarSlett

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.