onsdag 2. april 2014

Sesongens første


Her er beviset. Jeg har sett årets første løvetann og smørblomster. Jeg tok meg en spasertur til butikken isted og som vanlig ser jeg mest på skråningene (det er derfor jeg snubler så ofte). Der stod det en løvetann og mange små smørblomster. Dette må jo være rekord...? De var nok der allerede i mars, men siden jeg ikke har vært på butikken på en stund vet jeg ikke hvor tidlig de har kommet.

Herlig er det uansett. Til og med løvetannen blir man glad for å se på våren. Det er noe annet om sommeren når den begynner å spre seg. Vi får virkelig håpe at det ikke blir noe særlig med frost nå.

Det er også et sabla liv utenfor vinduet om morgenen. Småfuglene er helt ville og skravlingen går for fullt. Det er slettes ikke plagsomt i det hele tatt. Vi sover med vinduet åpent og det er ingentin som er så deilig som å våkne opp til fuglekvitter og sol på soverommet. Det er nesten slik at en ønsker at man kunne bli liggende i sengen, men det går jo ikke.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.