tirsdag 15. juli 2014

Godt tips til rydding

Jeg tror alle, inkludert meg selv hater å rydde og vaske. Det tar ofte lang tid og det er 1 000 andre ting en skal gjøre inkl å være på Facebook. Med meg blir det gjerne mer blogg og Facebook enn hva godt er og jeg har derfor kommet opp med en liten idè som jeg håper at andre kan få bruk for.

BEGYNN Å TELLE

Bestem deg først når du skal ha en pause, f eks etter 50 eller 100 ting som er kastet/lagt på plass, så begynner du å telle. Du teller hver eneste ting som er kommet på plass og når du har kommet opp i "pause-tallet", kan du ta deg en velfortjent pause. Er du så syndig å ta pause før du har kommet til det fastsatte tallet, trekker du f eks vekk 5 eller 10 tall, eller du kan begynne på nytt. Det blir jo en passelig straff hvis du f eks bare MÅ sjekke Facebook eller må ta en telefon til en venninne for å skravle litt. Jeg kan garantere at med denne metoden blir det rydding og rent til slutt.
Jeg har nettopp begynt å bruke denne metoden og den har en fantastisk effekt. Husk bare at oppvask/vaskemaskin teller 1 for hver gang du putter i det som skal vaskes. Teller du hvert plagg du legger i vaskemaskinen eller vasker opp, er jo effekten borte.

Dette kan jo kanskje motivere barna dine til å ta del i ryddingen i hjemmet. La dem konkurrere om hvem som kan rydde på plass flest ting og gi dette barnet en liten premie f eks litt ekstra i lommepenger.

Jeg kan garantere at ryddingen kommer til å gå unna.

Ha et godt husarbeid.
Tadaaa!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.