onsdag 16. juli 2014

Stygge kommentarer

Jeg har svært lyst til å ta opp denne saken på bloggen idag.

Jeg er ofte innom en del blogger og gjerne topp-bloggerne for å lære litt om bloggekunsten og det er en ting som har slått meg:

"Hvorfor får disse jentene så mange stygge kommentarer?" Det er spesielt en blogger som får skikkelige stygge kommentarer på hvert eneste innlegg h*n legger ut. Jeg forstår ikke at denne bloggeren klarer å håndtere alle hatmeldingene som vedkommende får. Jeg hadde garantert brutt sammen.

Jeg har jo fått mitt jeg også, både her på bloggen og på FB og mail, men jeg sletter slike kommentarer uten å faktisk lese hatkommentarene. Jeg leser bare første setningen og sletter deretter innlegget. Hvis folk bare er ute etter å lage kvalm, synes jeg ikke slike kommentarer skal få stå.

Dere kan gjerne kalle meg feig. Det er helt iorden, men hvorfor dere troll går inn på blogger bare for å poste stygge kommentarer og forsøker å tråkke folk ned, har jeg aldri forstått. Det går fint an å ikke like innholdet i en blogg og det er også helt iorden å være skeptisk til innholdet i bloggene, men da synes jeg dere heller skulle skrive en kritisk kommentar istedet for å komme med hat. Jeg er sikker på at dere som troller heller ikke liker å bli tiltalt på samme måten som dere gjør spesielt mot rosabloggerne.

Jeg er også uenig med enkelte bloggere og synes at noen av disse er "tåpelige", men da lar jeg være å lese disse bloggene og jeg holder fingrene unna tastaturet.

Jeg vet ikke, men jeg tror det kan være at jeg er litt eldre enn flesteparten i blogg-verdenen og at det er derfor jeg klarer å se ting i flere farger og ikke bare svart/hvitt.

Det jeg lurer på, er om det er samfunnet som har gjort at noen blir så fulle av hat, eller er det andre ting? Kanskje trollene, akkurat som jeg sliter med selvfølelsen og at det er derfor de går til angrep på personer via internet? Det er nemlig det jeg tror. Det kan faktisk også være kjedsomhet og at de savner litt spenning i livet. Jeg ser på trolling som jeg ser på bilkjøring. Noen liker spenningen med å kjøre fort og sette andres liv i fare. Det er "gøy" å gjøre dette. Man føler at man står over loven og en får vel et adrenalinrush når man begår ulovligheter, vil jeg tro. Det samme skjer foran dataskjermen. Man poster hatmeldinger anonymt og føler seg derfor ovenpå.

Egentlig synes jeg litt synd på dem...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.