mandag 15. juli 2013

Ferien i bilder

Ferien i år har som vanlig vært fantastisk, selv om vi reiste en uke for tidlig. Det var først forrige helg at feriestemningen begynte å komme i Askersund. Før den tid var det ganske stille. Det var forferdelig å reise over grensen på vei hjem. Tror det var første gangen tårene mine rant da vi gjorde det. Vi ville så gjerne vært der lengre, men man må jo hjem til kjedelige Norge med sine kjedelige fjorder og urkjedelige fjell. Hadde det vært opp til meg, kunne alle fjellene her i landet vært sprengt bort.
Vi var ikke før kommet over grensen før skyene kom seilende, men da vi kom til Asker, skinte solen allikevel. Dritværet begynte da vi nærmet oss Gol. Da ble det grå skyer og regn. Nå sitter vi her i Bergen med øsregn og 12 varmegrader. Sukk. Måtte tiden gå fort til 2015...

Det har også vært en del dyreopplevelser i Askersund. Denne gangen var det slanger som sto i fokus. Da vi var en tur til Fagertärn, såg vi en buorm som lå og solte seg på stien, men den stakk veldig fort ned i vannet da vi nærmet oss. Den andre gangen, var det min mann som oppdaget 2 stykker da han var på en fototur til Hammer. Slangene lå  og solte seg i gresset et stykke fra veien. Tredje gangen vi var i kontakt med slanger, var da Moffeliten var en halv meter fra å trakke på en huggorm som hun ikke såg. Så alt-i-alt har det vært bra med dyreopplevelser gjennom ferien. Da tenker jeg også på turen til Kolmården, der vi også var i nærkontakt med kamelene i parken.

Her er en liten kavalkade fra ferien.
Mot Askersund
En av lyshallene i Lærdalstunnelen

Det var ikke noe gøy vær på vei bort.
Denne filmen tror jeg at jeg tok da vi
var kommet over grensen..

Dyr

Shopping


Fototurer

Fotomodellen

Sommerminner

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.