fredag 5. juli 2013

Fototur

Vi var på en liten fototur i går kveld. Jeg sier alltid til min mann at "det er jo ikke noe å ta bilde av, så hvorfor skal jeg dra på kameraet?" - og nesten hver gang angrer jeg på at jeg IKKE tok det med. Jeg hadde det heller ikke med i går, men tøtto tok beina fatt og hentet kameraet og gikk i en halvtime for å ta bildene som hun ikke skulle ta.

Bilder tatt med mobilkameraet



Tatt med Canon EOS 20D
Noen som vet hva denne orkide-arten heter?
Den står i et våtmarksområde



Akkurat nå (fredag), sitter jeg alene på hotellrommet mens min kjære er på en liten fototur. Jeg har fått knallvondt i magen og må ha toalettet i nærheten til enhver tid. Det er trasig, men når kroppen krever sitt, er man nødt til å lystre.
I dag var vi og spiste deilig, norsk oppdrettslaks til middag. Vi blåser advarslene om den farlige laksen en lang marsj. Laks er godt og ferdig med det. Vi har også kjøpt en flaske Amarula som vi skal ta kverken på iløpet av kvelden.

Folk som bor her på hotellet er ikke alltid den dannede delen av befolkningen. Da vi gikk inn til middagen, la vi merke til et heller merkelig par, som gikk og ruslet i gangene her. Da vi kom utav døren til rommet vårt, virket det som om vi hadde tatt dem på fersken i ett eller annet. De gikk foran oss i korridoren og tok seg en på dame-spaet. Da mannen oppdaget at jeg glodde på han (jeg pleier å gjøre dette når jeg ser folk gjør dumme og lavpannede ting), slapp han dørhåndtaket og lot som om han skulle en annen vei. Da han så at vi fortsatte å gå bortover korridoren, gikk han inn på dame-spaet igjen. 
Vi gikk inn til middagen, men fant ut at vi ville gi beskjed i resepsjonen om dette merkelige paret (de så ut som noen narkomane hippier, men de var amerikanere), men da var de allerede kommet i resepsjonen.

Hvorfor noen oppfører seg som idioter og bare tar seg til rette etter eget forgodtbefinnende har jeg aldri skjønt.

Å være dannet har aldir skadet noen



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.