torsdag 23. januar 2014

En God Natt

I natt har jeg sovet utrolig godt. Jeg har drømt som bare "juling", men jeg kan ikke huske hva jeg drømte. Jeg var ganske så redd da jeg la meg og lurte en stund på om jeg skulle legge meg inn i stuen. Jeg syntes det var litt ekkelt å ligge i sengen da det var der jeg lå da jeg bestemte meg for å ringe nødtelefonen, men da jeg først sovnet, sov jeg helt til kvart på 12 i dag.

Et eller annet rart har skjedd med synet mitt etter at jeg kom på sykehuset. Plutselig ser jeg mye dårligere på nært hold, men ser perfekt på avstand. Jeg klarer faktisk ikke å lese lengre pga alle bokstavene blir grøtete. Det ser ut som om det er på tide med nye lesebriller.

Mine fine lesebriller, som jeg tråkket på og ødela.
Dette var billigbriller fra Rema. Jeg kan ikke bruke slike lengre
pga at jeg har forskjellig syn på øynene.


Lysere ute
Jeg merker nå at det begynner å bli lysere ute. Det er ikke så mye, men det kommer. Jeg har et "mål" og det er når det er heeelt lyst kl 1645. Jeg har laget meg slike mål og disse settes hvert kvarte frem til det er lyst kl 21. Det er jo en stund til det er helt lyst da, men dette er siste målet mitt.

Jeg gleder meg sinnsykt til våren. Før likte jeg vinteren best, men etter hvert som jeg har blitt eldre, foretrekker jeg sommeren. Selv om det sjelden er temperaturer over 10 varmegrader i april/mai, er hvertfall sommeren rett rundt hjørnet da.

Fra iforfjor

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.