torsdag 30. januar 2014

Dagens oppskrift



I dag ble det en deilig vegetarburger sammen med kokt potet og salat. Det var kjempegodt, selv om burgeren var litt tørr, men man kan sikkert ikke forvente noe annet da det ikke er kjøtt.

Jeg gjorde en liten "tabbe" da jeg skulle lage til salaten. Uten å tenke meg om, åpnet jeg en boks med brune bønner, trodde jeg. Det viste seg å være moreller som vi skulle ha til dessert på søndag. Jeg oppdaget ikke fadesen før vi var begynt å spise og det var KJEMPEGODT! Morellene satt virkelig en spiss på retten, så disse kommer jeg til å bruke i diverse salater fremover


Oppskrift
1 finhakket, frisk timian
1 bunt finhakket kruspersille
2 ss potetmel
3 kokte, moste poteter
2 finrevet gulrøtter
1 skive finrevet sellerirot
1/2 finsnittet purre
1 liten finhakket løk
4 - 5 skiver finhakkete,
hermetiske rødbeter
2 ss finhakket sylteagurk
2 egg

Salat
Hjertesalat, paprika, Dulcina-tomater, agurk, noen
hermetiske moreller/kirsebær, 1 skive sitron, noen få oliven

                                                                     
Fremgangsmåte
Bland urtene og melet.

Bland alle ingrediensene og kna deigen sammen med eggene.

Kna godt.

Form deigen til burger og ha dem i brunt smør i stekepannen.

La dem steke til de er ferdige.

Jeg liker å servere disse med diverse sorter poteter. Alt fra slottspoteter, potetbåter, pommes frites, potetmos, kokte eller bakte poteter. For at det ikke skal bli så tørt, kan du servere retten med en ørliten klatt tzaziki.

                                                                        

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.