søndag 26. januar 2014

Moffeliten Goes to Tea


Jeg har vært litt lei kaffe den siste tiden og har delvis gått over til å drikke te, selv om jeg drikker kaffe på morningen og formiddagen. Det finnes et stort utvalg av te og noen er gode og noen er mindre gode.

Jeg har vært heldig da jeg plukket ut disse tesortene og eeelsker smaken av dem.

Her er utvalget mitt.

Twinings og Lipton får du kjøpt i vanlige butikker.
Pukka teen får du kjøpt HER

Favorittene må jeg si er Vanilla Caramel og Orange &Cinnamon Tea, selv om de er kjempegode de andre også. Jeg husker da jeg var liten. Da tror jeg det kun var Earl Grey (kjempegod) og Liptons gule som det gikk an å få tak i. Den gule har jeg aldri likt. Kanskje det er fordi det kun var den vi drakk i min barndom.

Dette kan også være grunnen til at jeg ikke har likt te. Nå derimot er teen blitt GOD. Jeg liker veldig godt å ha litt honning i teen istedet for søtningsstoff, men honningen bruker jeg bare når blodsukkeret er lavt nok.

Selv om det er kommet maaange forskjellige smaker på markedet, virker det som om kafeer og konditori bare har Liptons gule og Earl Grey å tilby gjestene. Det synes jeg er dårlig. Kanskje det er fordi det er så få som drikker te.

Jeg tror flere hadde gått for teen hvis disse stedene hadde hatt flere sorter å velge mellom...






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.