torsdag 9. januar 2014

Ferdig behandlet


Nå har jeg vært en tur til Klinikk For Alle for å få skikk på ryggen min. I dag tidlig hadde jeg enormt vondt i den muskelen som jeg skadet. Det var såpass ille at jeg ikke klarte å dusje, så min kjære var nødt til å gi meg en hånd slik at jeg hvertfall fikk vasket ryggen. Etter at jeg fikk på meg klærne, merket jeg at smerten ga seg. Hva som gjorde det, vet jeg ikke.

Jeg hadde hvertfall time kl 16 idag og etter at Ingrid, kiropraktoren min, hadde trykket og vridd litt, kom det på plass. Flinke flinke Ingrid. Nå kan jeg både gjespe, nyse og hoste igjen uten problem.

Det er så mange som er kritiske til kiropraktorer, men det skjønner jeg ikke. De påstår at det bare er en alternativ behandling og at det derfor ikke hjelper. Klart det hjelper å gå til kiropraktor. Nå finnes det jo utrolig mange varianter av skader/smerter og selvsagt kan ikke alt behandles hos kiropraktor, men det er også mange ting en fysioterapeut kan behandle heller. Når man har fått en ryggskive som har vridd seg ut av stilling, er det jo klart at en kiropraktor kan hjelpe. De er spesialister på bein og knokler og fysioterapeuter er spesialister på muskler.

Den Vegetariske Plan:
Går som forventet. Da vi var i sentrum i ettermiddag, skulle vi finne oss et sted å spise. Torsdag er raspeballe-dag og undertegnede kjente jo fristelsen ganske så godt. Klart jeg kunne kjøpt en tallerken raspeballer og spist disse og kålrabistappen og la kjøttet ligge igjen, men jeg er også på slankekur og valgte derfor å stå over. Istedet ble det rundstykke med egg og tomat samt en kopp kaffe.

Det er utrolig fristende med kjøttmat akkurat nå, men jeg har regnet med litt abstinenser når det kommer til dette og slåss mot det så godt jeg kan. Det blir verre når vi skal til Sverige i sommer. På hotellet som vi skal bo på, har de kun en vegetarisk rett og det er vegetar-lasagna og den har de siste årene ikke vært spisende pga altfor mye krydder. Jeg kan sikkert få dem til å lage en salat til meg uten kylling/kjøtt. Gjør jeg meg søt nok så skal jeg nok få det som jeg vil.

Nå skal jeg hive meg rundt og få tatt resten av julepynten, så vi sees. Tada!

Et lite selvportrett

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.