lørdag 10. august 2013

Overstått

Så var det overstått. Himmel hvor glad jeg er! Denne jævla tannen har plaget meg mer eller mindre i ett år nå og det var deilig å bli kvitt den.

Vi dro hjemmefra ganske så tidlig, da vi var litt usikre på hvor det var, men det var lett å finne frem.

For det første, var det gratis innendørs parkering. Da vi kom inn i foajeen nede, ble vi møtt av et fantastisk design. Jeg vet ikke om jeg klarer å forklare dette, men skal forsøke:

Veggene besto av småbølgende plastmateriale. I taket var det blå downlights som laget et utrolig vakkert uttrykk på veggene. Inni en krok hadde de plassert en gedigen rund puff. Det var så nydelig at hadde vi hatt råd til å bygge funkishus til flere millioner, ville vi hatt akkurat den samme designen i hallen.

Heisen opp i tredje var også et kapittel for seg. For meg så det ut som om den var belagt med steinfliser i forskjellige farger, men det var nok et syntetisk golvbelegg som var brukt. Fint var det hvertfall.

Da vi kom opp i tredje, der klinikken lå, var det store myke stoler og BØKER som man kunne kose seg med mens man ventet. I tillegg ble vi også spurt om vi ville ha kaffe i ventetiden og det takket vi jo ja til.

Etter en stund kom en pleier og hentet meg til røntgenfotografering. Det var hypermoderne utstyr det. Jeg fikk en blyfrakk på meg og fikk beskjed om å bite sammen på en liten tapp mens dingsen som skulle fotografere gled fra høyre mot venstre. Det var så godt å slippe disse vonde plastbitene som tannlegene bruker nå de skal røntge deg.

Før jeg kom inn hadde jeg fått noe beroligende som jeg skulle drikke. Det virket som en kule og operasjonen føltes som den var over på et øyeblikk. Da jeg var ferdig og på vei ut, fikk jeg en latterkule så voldsom at jeg mistet pusten. Jeg klarte ikke å slutte å le. Alt var morsomt. Til og med bilen foran...

Jeg vurderer nå om jeg skal skifte tannlege da klinikken også har allmennpraktiserende tannleger. Han jeg har nå, er kjempeflink og tålmodig med meg, men behandlingen jeg fikk på dette senteret, frister til gjentagelse...


Nå sitter jeg her med 3 sting i munnen.
Har Paralgin Forte og barnemat da jeg
ikke klarer å tygge pga stramming.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.