tirsdag 24. desember 2013

Huskeliste til julen 2014







Dette blir en merkelig julaften. En som vi helst vil glemme. 

Først falt stålullsåpen oppi vaskekummen der pinnekjøttet lå til utvanning. Ektemannen ut i full fart for å skaffe gryteklart pinnekjøtt. Dette klarte han til begges store glede.

Julekjolen dukket ikke opp da den skulle. Det blir hverdagsklær i stedet. Kjolen som jeg skulle ha i dag, vil bli sendt i retur pga at den ikke ble ikke ble levert i henhold til kontrakten. Altså blir det ingen julepresang fra min kjære i kveld. Kjolen var jo julegaven som han ga meg og som jeg ble kjempeglad for.

Vi fant ikke dampristen som pinnekjøttet skulle ligge på når det dampes. Vi plukket ut alt fra skap og skuffer, uten å finne det. Min kjære ringte rundt for å høre om noen hadde en ekstra rist å låne oss, men uten hell.
Heldigvis fikk konen en idè om at hun skulle gå ut på balkongen for å se om det tilfeldigvis sto en panne der ute OG DET GJORDE DET, MED DAMPRISTEN I.

Dette er en panne som vi satte ut i påvente av at den skulle tømmes og har stått siden oktober. Vi hadde glemt denne pannen og dere kan tenke dere lukten da jeg skulle tømme den. Nå sitter jeg og venter på at oppvaskmaskinen skal bli ferdig slik at jeg kan få pinnekjøttet på kok.

Julestemningen er forsvunnet i heimen og vi kommer til å ha det slik som vi har det til hverdags. Akkurat nå er jeg veldig nedfor. Vi skulle også til julegudstjeneste i dag, men slik som situasjonen er, velger vi å droppe det. Vi skulle også inn til familien min på julemiddag i morgen, men vi kommer til å melde avbud.

Vi har bare ikke krefter til å utsette oss for flere katastrofer.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.