lørdag 30. august 2014

Morsom telefonsamtale

Apropos det forrige innlegget mitt så  fikk jeg en artig telefon i dag. Hvem det var fra skal være usagt. Denne var så morsom at jeg bare MÅ gjengi den her.

Den forløpig omtrent på denne måten:

Rrrring!

Meg: Ja, hallo...

X: Åja, der var du. Hvordan går det?

Meg: Det går fint.

X: Ja, nå er Krapylet død.

Meg: Hvem er Krapylet...?

X: Det vet du jo. Det var jo du som kalte den det...

Meg: Åja. Du mener hamsteren...

X: Ja. Det var ordentlig stygt gjort av deg...

Meg: Hva da...?

X: Å kalle den for "Krapylet"...

X: Ja, fordi du tålte ikke at B kalte Oscar for Vaskefilla

Meg: Ehh...? Krapylet var jo bare et kosenavn da. Jeg kalte også Oscar for Kose-Krapylet innimellom...

X: Du tålte ikke at B kalte Oscar for Vaskefilla.

Meg: Åja, men det var jo veldig stygt gjort av B å gjøre det da. Han hadde en ovenfra og ned holdning.

Meg: Jeg får ikke håpe at Y skaffer seg noe nytt dyr nå.

X: HVA MENER DU MED DET????? Det er ikke din business!!!

Meg: De klarer ikke å ta vare på det i den situasjonen som de er i nå.

X: HVA I H.... MENER DU MED DET???? DET HAR DU INGENTING MED!!!!!

Meg: Dette vil jeg ikke diskutere, men bare for å si en ting:
Et dyr skal jo ha stell og kos og ikke sitte i et bur hele tiden. Forresten, ringer du bare for å kjefte?

X: JA. DET ER DIN SKYLD AT DYRET DØDE!!!

Meg: Jeg har aldri sett hamsteren, jeg har aldri holdt den og den har aldri vært i min varetekt (en smule forvirret og urolig for den mentale helsen til personen i den andre enden nå).

Meg: Ringer du bare for å kjefte på meg?

X: JA! NÅR DU OPPFØRER DEG SÅNN!!!.

Meg: Du får heller ringe meg når du har roet deg ned. Ha en fin dag.

Jeg fikk til slutt nok av kjefting og usakligheter. Denne personen har hele tiden forsøkt å finne noe h*n kan "ta" meg for, men jeg har bestemt meg for at dette finner jeg meg rett og slett ikke i lengre. Jeg er like voksen som denne personen og er begynt å sette grenser for hva jeg skal tåle.

Jeg godtar ikke at noen skal føle seg bedre av å trakassere andre. Jeg får håpe at denne personen roer seg ned om en stund og ber om unnskyldning for oppførselen sin, men jeg vet at h*n er langsint og det skal ikke mye til før vedkommende snur ryggen til andre som kanskje kom iskade for å si noe som denne personen tok på feil måte da vedkommende alltid leter etter noe å bli opprørt over.

Jeg er voksen og finner meg ikke i å få slike tirader som jeg fikk på telefonen idag.

Enough is enough.