torsdag 7. august 2014

Window shopping for PC + En kjærlighetshistorie

Trass i handicap pga vond rygg, som gjør at jeg nesten ikke kan gå, var vi en tur på Elkjøp for å se på ny pc. Vi har ikke kjøpt idag. Vi skal vente til mandag, men pc, cd-brenner, bag og mus er bestemt, samt Office-pakken og Norton.

Den flisespikrende Moffe har alt bestemt seg for fargene. Det blir rødt og svart. Hihi. Pc'en blir svart og det blir også musematten, mens bagen, brenneren og musen blir rød. Skal det være så skal det være.
Dette blir min 3. pc. Grunnen til mitt pc-forbruk er svært enkelt. JEG BLIR GAAAAAL AV TREGE MASKINER. Det er ingenting som kan drive meg så til vannvidd som trege datamaskiner. Jeg har ikke tid til å sitte og vente på at denne gamle pc'en skal tutle seg ferdig. Usb-portene har også gådd an. Nå er det bare èn som virker og det er bare så vidt det er.

Jeg husker da jeg kjøpte min første, en HP laptop. Det var stort å endelig få eie sin egen. Inntil da hadde jeg brukt lillebroren min sin stasjonære pc fra sånn ca 1814. Jeg husker faktisk ikke om det var fargeskjerm på den heller, men den var grei nok. Da jeg fikk den nye laptoppen, åpnet det seg en helt ny verden for meg og det hastet virkelig med å kjøpe seg en ny.

Grunnen til dette er som følgende:

Jeg hadde så og si nettopp begynt å bruke Møteplassen. no, der jeg var i kontakt med flere mennesker. I utgangspunktet var jeg bare på jakt etter noen som ville være vennene mine da jeg nesten ikke hadde en eneste venn. Dette gikk visst ikke da alle trodde jeg var på jakt etter en kjæreste. Jeg hadde akkurat fått innvilget skilsmissen og kunne ikke tenke meg å ha noen som helst kjæreste på en stund.

Dengang ei. Innimelom alle korrespondansen med både seriøse og useriøse korrespondenter (det ble aldri mer enn korrespondansen, bare så det er sagt), dukket det opp en litt forsiktig og sjenert kar som var interessert i foto, på lik linje som meg og som også var ute etter venner. "HAN kommer til å bli en god venn", tenkte naive Moffe, og det ble han, men det stoppet ikke der. Ting utviklet seg og det endte opp, 6 år senere, med bryllup.

I dag er han mitt alt og jeg elsker han mer enn noen gang og jeg er sikker på at denne tilliten og varmen mellom oss aldri kommer til å forsvinne.

Denne historien fikk jeg fra min kjære rett før vi traff hverandre (Denne teksten er kopibeskyttet)

Rapport fra Rommet

Kometen Rolf sendte et nostalgisk blikk over høyre skulder mot planetene Kari og Trude
Linda var nå bare et lite lyspunkt langt langt borte... blinket hun til meg... nei det var nok bare innbilning. Randi da... hun også hadde fått hjertet til en gammel komet til å
banke litt ekstra. Men hun fant seg en komet i stjernehopen Bergen.
Hm... slik er det å være komet. På vei ut av galaksen møteplassen hadde han plutselig og uventet blitt trukket ut av kurs.
I starten var det nesten umerkelig men litt etter litt merket han noe underlig.
I millioner av år hadde ungkarskometen Rolf cruiset i rommet og synes egentlig at han var blitt litt flink til å cruise. Endringen i kurs var både spennende og litt skummel.
Da var det han oppdaget en liten og litt genert planet.
Kometen Rolf som hadde bestemt seg for å forlate galaksen møteplassen synes hun var både søt og sjarmerende.
Rolf slo opp i den gamle galaksens bok og der sto det at hun var skilt og bare ønsket venner. Dette var noe som føltes trygt for en gammel og sliten ungkarskomet.
Men... hvorfor ble kursen endret mer og mer. Hadde den gamle sliteren mistet kontrollen... hvor førte denne veien. Planeten Moffe kom nærmere og nye rare og spennende sider av henne ble oppdaget hele tiden. Kometen Rolf ble nesten stum av forundring og beundring. Da var det det gikk opp for han at han var fanget i bane rundt planeten Moffe.
Hm... det kjentes ganske godt men Moffe som bare ville ha venner...
Hvordan skulle dette gå... kometen Rolf visste at kometer ikke går i bane rundt planeter. De er ikke flink til det. Med store og litt bekymrede øyne cruiset han rundt Moffe. Moffe var veldig spennende, blid og litt rar. Hun var også en veldig god venn.
Men hvorfor gikk banen hele tiden nærmer Moffe.
Hadde Moffe også kommet ut av kurs...

Fortsettelse følger...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.