lørdag 15. desember 2012

Anoreksi viser bare viljestyrke...

... uttalte Christer Falck under Top Model-konkurransen. Hvordan kan han komme med noe sånt? Javel, Anoreksi ER viljestyrke, men på den feile måten. Denne lidelsen, vil jeg si, er manisk. Man tenker ikke på annet en mat, trening og vekt. Det rare er at den som anorexi elsker å lage mat. De storkoser seg på kjøkkenet når de kan lage mat til andre selv om de selv ikke spiser maten. Hvertfall gjorde jeg det da jeg hadde anorexi i 20-årsalderen. Hvis jeg var så syndig å spise en drue, var det ut og trimme den av seg.


Av og til "savner" jeg faktisk anorexien, men misforstå meg rett, jeg vil ikke ha tilbake sykdommen, bare viljen til å gå ned noen få kilo. Jeg klarer aldri å si nei til mat og er blitt ganske rund med årene. Jeg sliter hele tiden med ønske om å spise og jeg tror faktisk at jeg har mistet metthetsfølelsen som skal sitte et eller annet sted i hjernen pga tidligere spiseforstyrrelser.

Over til Top Model igjen. Hva gjør den dotten Christer Falck i den tv-serien overhodet? Så vidt meg bekjent har han jobbet innen musikkbransjen (tar jeg feil nå...?). Jeg følger ikke med på denne serien, så jeg vet ikke.

En av deltakerne uttalte til Se og Hør:
"I fredagens VG sier Eirin at kritikken gikk inn på henne og at hun i årene etter Top Model slet med spiseforstyrrelser og trente så hardt at hun fikk store smerter og betennelse i kroppen. På 8 måneder gikk hun ned 10 kilo.

Akkurat til den siste setningen vil jeg svare: SO WHAT??? Det er ikke usunt å gå ned 10 kilo på 8 måneder. Ved sunn slanking vil jeg si at -1 kilo i uken er normalt +/-.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.