fredag 8. mars 2013

Gave til Christoffers drapsmann

Ja, det er nettopp det jeg mener. Kim Morten Larsen har kun fått 5 år i fengsel for sakte å ha torturert et uskyldig barn til døde. Hva er det som egentlig feiler det norske rettssystemet i dag? Hvor er rettferdigheten blitt av? Et lite barn er ikke verdt fem flate øre, ser det ut som. Drapsmenn her i landet får ikke straff, de får premie istedet for.

Jeg blir så rasende at tårene renner. Trøsten er at når han kommer ut i 2014 kommer han til å få straffen sin (jeg oppfordrer aldri til vold, dette er bare antagelser...).

Christoffer var en liten gutt som ble sviktet av alle; skole, kommune, barnevern og for ikke å forglemme - hans egen mor.

Hvorfor har vi, her i landet, bedre beskyttelser for kriminelle enn for ofrene? Det lurer jeg virkelig på. Hvorfor er det ofrene som blir straffet hver eneste gang?

Kanskje jeg er litt enkel i hodet, men jeg håper at det er noe med litt mer kunnskap som kunne forklare dette for meg.

Her er linken til saken på FB:

https://www.facebook.com/janne.wessel1/posts/141622129338249?comment_id=257653&notif_t=share_reply








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.