onsdag 6. mars 2013

Våren er på vei

Omsider har vi fått bevis på at våren er på vei. Utenfor huset fant jeg en liten og søt samling av snøklokker. Fremover kommer det til å bli nesten en kontinuerlig blomstring. Først er det jo snøklokker, så kommer seljen, hestehov, krokus og så påskeliljer. Nå føler jeg at livet snart er igang igjen. Jeg går nemlig i en merkelig dvale-modus fra høsten og frem til vinteren er over. Slutter å bry meg om ting og blir likegyldig til diverse ting, f eks ting som skulle ha blitt gjort eller må gjøres. Jeg tenker da "pytt sann det er ikke så farlig. Det får bare seile avgårde".



Snart kommer morgensolen til Rosendal også. Det skjer rundt den 23. mars. Da kommer solen opp mellom Melderskinn og Malmangernuten, før den forsvinner igjen bak sistnevnte (hersens fjell). Samtlige fjell skulle vært sprengt vekk slik at vi kunne hatt solen lengst mulig. Har aldri skjønt vitsen med disse steinformasjonene.

I går fikk jeg også tak i et lite påskeegg. Det har jeg også ventet lenge på. I september kommer jo alltid julemarsipanen i butikken, mens de drøyer med å få påskemarsipanen ut i butikkene. Som regel blir dette gjort like før påsken.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.