torsdag 6. februar 2014

Hvorfor blir folk lurt...

igjen og igjen og igjen? Det lurer jeg alvorlig på. Alle som er ved sine fulle fem forstår at man aldri skal gi fra seg konto-opplysninger, men nå har det altså skjedd igjen. Hva skal til at folk skjønner dette? Er vi naive? Selv får jeg en del svindel mail, men jeg gir ingen opplysninger om konto/kortet/fødselsnr. fra meg. ALDRI.
Nå har det vært en del slike saker i media, men allikevel går folk på svindelen om og om igjen.

Jeg lurer på om nordmenn generelt er et naivt folkeslag. Det kan virke sånn. Vel er jeg naiv jeg også, men jeg vet jo hvor grensen går. Er det for godt til å være sant, er det nettopp det det er også. Den eneste "svindelen" jeg har vært igjennom, var å bli frastjålet lommeboken 3 ganger. Men nå passer jeg ekstra på den fordi den kostet meg over  2 000 kroner (ekte Prada). Den er mer verdt en kontantene som er i den.

Det verste med å bli frastjålet lommeboken, er ikke tap av evt. kontanter som er i den, men at en blir frastålet "livet" sitt. En har gjerne gamle portrett av slektninger samt andre memorabilia i lommeboken.

Men altså, FÅ OPP ØYNENE og slutt å tro på alle gode tilbud som dere får, 90 prosent er bare svindel.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.