lørdag 8. februar 2014

Helt utrolig!


Denne videoen kommer du til å sperre opp øynene når du ser den. Dette er en hund og eier som danser doggie freestyle og det er imponerende å se hva den hunden kan. Jeg har jo danset merengue selv, dog med blandet vellykkethet, men denne hunden kan virkelig kunsten.



Når jeg ser slike videoer, håper jeg at hunden koser seg og har det godt. Det ser slik ut, men en vet jo aldri. Noen steder er ikke godt hundehold særlig prioritert. Beklager at jeg er så forutinntatt, men jeg tenker alltid på hva som er til hundens beste, uansett hva eieren måtte mene. Det er så viktig å behandle dyr med respekt og ikke gjøre dem til underholdning for oss mennesker. Når hunder utfører diverse kunster og andre aktiviteter, skal de gjøre det fordi de synes det er gøy og ikke fordi eierne tvinger dem til det. Det jeg pleier å si til dyreeiere er at de skal behandle dyret som om det var deres eget barn. Vil du ikke at barnet ditt skal lide, skal heller ikke dyrene dine gjøre det.

Den andre tingen jeg reagerer på med denne videoen, er den tåpelige kjolen som de har ikledd hunden. Den hadde fint vært imponerende selv uten kjolen. Hunder (og katter) er tross alt ikke mennesker og har heller ikke behov for klær. Akseptabelt antrekk for en hund, er regntrekk og varm jakke, det er det eneste som behøves. Noen hunder har ikke underpels og fryser da mye lettere. Dette gjelder chihuahua, Bichon Frisè, Bichon Havainaise, Mynder og andre hunder som ikke er beregnet på kaldt klima.

Kos dere med denne videoen, så får vi regne med at denne tassen har det godt og er lykkelig §:o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.