mandag 10. februar 2014

I Full Gang...




Nå er vi i full gang med trimming. Hu hei! Hvor det går! I dag har vi gått 6,7 km - uten å bli slitne. Vi merker nå at humøret og kreftene våre øker fra dag til dag.

Vi hadde ikke så veldig lyst til å gå på treningsstudio. For det første er det dyrt og for det andre er det fullt av svette og luktende mennesker. Vi velger heller å bruke naturen. Den er jo gratis. Den eneste utgiften vi har når vi skal gå tur, er til bensin.

Nå går vi Kvernabekkveien i Fana. En liten strekning der Os-banen gikk. Det betyr jo at veien er flat, men det passer oss perfekt da vi har begynt litt forsiktig. Bakker kommer det nok av senere.

Moffeliten har også laget en trimlogg der vi fører inn lengden på turene. Det gir ekstra motivasjon til å fortsette å gå. Jeg husker de første gangene:

"Må vi gå tur i dag?" Da gikk vi bare 2 km.

Nå er det "Når skal vi ut å gå idag?". Nå går vi altså 6,7 km.

Denne lengden kommer vi til å holde oss på en god stund fremover. Målet er at vi skal klare å gå rundt Kalandsvannet, som er ca 1,3 mil.

Slankingen går også veldig bra, selv om jeg ikke har gått ned så mye som jeg skulle ønske. Jeg var jo noen dager på sykehus og der ble det altfor mye mat siden jeg hadde føling hele tiden. Nå skal jeg, ifølge kaloriteller-appen, som jeg har på mobilen, spise 754 kalorier for å gå ned 1 kg i uken. Da vil det ta 9 uker før jeg er nede i ønsket vekt.

I dag har jeg spist 654 kalorier og trimmet bort 371 kalorier. Jeg har altså 471 kalorier igjen å gå på, men siden jeg spiser så lite, har jeg faktisk ikke lyst på mer mat i dag.
Jeg vil tro at trimmingen gir meg mindre apetitt og det er jo bra. Jeg har litt følinger fordi jeg ikke har klart å justere insulinen helt ennå, men det kommer. Jeg skal også en tur innom Vita Helsekost for å få tak i hvitløkstabletter.

Den kaloritelleren jeg bruker nå, synes jeg er super. Den finnes som app for både android og iphone, så det er bare å søke den opp.


Appen heter Lifesum ShapeUp og du finner den Her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.