fredag 7. februar 2014

Gammel og glemsom

Så har jeg igjen glemt å skrive opp en avtale. Jeg VET at jeg skal til Face It for å fikse øyenbrynene på onsdag, men når på dagen denne avtalen er, har jeg ingen anelse om.

Jeg er tydeligvis blitt gammel. Hukommelsen min er full av hull og ting, navn og hendelser renner fortere ut enn hva nye tanker klarer å komme inn i hodet mitt. Vi har hatt skikkelig opprydding nå før jul - og klarer jeg å finne noe av det jeg har lagt "på plass"? Neida, det er helt umulig.

Først forsvant gavebåndene så Moffe måtte til Panduro for å kjøpe nye. Så forsvant til-fra lappene og Moffe atter en gang til Panduro for å kjøpe på nytt. Da jeg var ferdig med å pakke inn alt som skulle pakkes inn, dukket plutselig det jeg trodde jeg hadde rotet vekk, opp igjen.

En annen episode var da vi skulle i begravelse. Plutselig var ene penskoen til min mann borte. Vi lette høyt og lavt og alle steder der en sko tilsynelatende burde oppholdt seg, uten at vi fant den. Rett før begravelsen var vi nødt til å kjøre innom en skobutikk for at han skulle få seg sko som var passende i en begravelse. For ikke så lenge siden, dukket den savnede skoen opp på HATTEHYLLEN i klesskapet. Syndebukken tror jeg var undertegnede. Jeg har vel vært litt vel ivrig i ryddingen og hatt tankene helt andre steder. Jeg forsøker hele tiden å være fokusert når jeg rydder, men klarer likevel å gjemme ting på "lure" steder.

Det verste er at det ikke kommer til å bli lettere med årene...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.