søndag 2. februar 2014

Mistet hørselen

Nå er hørselen helt borte på høyre øre. Det har bare blitt verre og verre den siste tiden. Heldigvis skal jeg til legen på fredag. Da får han ta en titt igjen og se om jeg skal videre til en spesialist i ØNH.

Panikke er begynt å prege meg nå og jeg klarer ikke å tenker på noe annet enn det forbaska øret mitt. Hva som er grunnen til at det dannet seg undertrykk, har jeg ikke peiling på. Ikke har jeg flydd og ikke har jeg dykket.

Det er forferdelig trasig dette her fordi det "hemmer" meg i alt jeg skal gjøre. Jeg går jo rundt og er kronisk svimmel og kan nesten ikke sette meg inn i bilen og begynne å kjøre før kvalmen tar meg, derfor har jeg lagt bilkjøringen på hyllen inntil videre. Jeg tar heller bussen hvis ikke min kjære kan kjøre meg.


Jeg får virkelig håpe at dette vil ordne seg av seg selv. Det frister ikke å få staket opp kanalen fra nesen til øret (usj!).

Omsider har vi kommet inn i februar. Er det ikke deilig å ha klart seg gjennom den verste måneden januar? Denne måneden er så tung og trist. Julelysene er fjernet og det er mørkt, kaldt og trist. Nå i februar øyner vi et lite håp om varmere og lysere tider. Våren blinker i det fjerne, selv om det er 2 måneder til.

Denne måneden har jo første steget mot vår og det er Fastelavn. Selv om vi ikke feirer denne dagen, er den en merkedag. Det er så gøy å ta inn bjørkekvister og pynte dem med fargerike fjær, eller jeg bør vel kanskje ikke gjøre det nå når jeg er blitt vegetarianer...

I dag skal vi ha grønnsakbiff med stuet spinat. Det skal bli grådig godt.

Ha en fin søndag alle sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.