onsdag 26. februar 2014

Boikott av norsk mat


Nå er bøndene igjen ute og kjøre. Nå vil de har rett til å skyte småfuglene da de ser på disse som skadedyr og de mener de har rett til å skyte siden de gjør det for å beskytte eiendommene sine.

Hvor hjernetom går det an å bli? Ser de på alle dyr som skadedyr? Isåfall blir de nødt til å skyte maur, mygg, veps, humler og ikke minst SNEGLER. Jeg synes jeg ser det: En hjernetom bonde som kryper rundt på alle fire med haglen for å ta knekken på sneglene, som også spiser opp avlingene deres.

Jeg har lenge visst at bøndene ikke er blant de skarpeste av oss og hvertfall ikke når de holder på slik som de gjør nå. Jeg fatter ikke hvorfor de er så glade i å klage i øst og vest. Er det ikke det ene, så er det det andre. Mens de er igang: Hvorfor ikke skyte alle ville dyr som finnes i naturen vår? Hare spiser vel opp litt av avlingen. Hjort og elg gjør vel det samme hvis de får sjansen til det. For ikke å snakke om jerv, ulv, bjørn og gaupe.

Nå får pinadø bondene stikke fingeren i navlen og innse at de ikke er de eneste som krever beskyttelse. Dyrene som finnes i naturen har også krav på beskyttelse - mot skyteglade bønder.

Heretter skal jeg gjøre mitt beste for å boikotte norske landbruksvarer. Jeg kommer til å handle KUN utenlandske varer heretter og vil bli en flittig gjest i innvandrer-butikker. Det eneste problemet jeg har, når det kommer til å boikotte, er melk og mel. Gulost og mysost kommer jeg IKKE til å kjøpe. Jeg holder meg til de mer eksklusive og gode ostene. Dessverre bor jeg ikke nær svenskegrensen slik at jeg kan få tak i ordentlig melk og brødmat.

Jeg håper flere blir med på boikotten...

Slutt med å ta dere til rette i naturen vår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.