fredag 13. juni 2014

Hundeprat og fysioterapi



Omsider ringte de. Jeg har nå fått time til samtale hos fysioterapeuten kl 0845 (!!!) på mandag. Det er jeg utrolig glad for, men hvordan jeg skal komme meg opp og avgårde i tide, er ubegripelig. Jeg er dødsens om morgenen og har mer en nok med å stå oppreist om ikke jeg skal begynne å gå også.

Jaja, jeg klarer vel dette også. På en måte.

Det blir travelt neste uke. På mandag er det som sagt fysioterapi, på tirsdag - Haukeland Sykehus, onsdag - fastlegen og på torsdag - neglesalongen. 

Når det gjelder det sistnevnte, har jeg allerede bestemt meg for hva jeg vil ha. Det blir fransk med et vakker, hvitt blomsterstempel på ringfingrene. Jeg gleder meg. Det er alltid koselig å være i den salongen og håper den kommer til å bestå til "Dovre faller", som man sier.
Det blir ikke denne formen på neglene. Det blir almond-formen. Jeg synes den er så fine og ikke minst elegant.

Nå nærmer det seg ferien og den 29. setter vi nesen mot Sverige, kanskje for siste gang. Vi planlegger jo en liten en til neste år og med en sånn liten tass i huset, har vi ikke mulighet til å dra på ferie. Hvertfall ikke det første året. En liten valp trenger stabilitet og trygghet og å holde på å farte land og strand rundt med en liten valp, skal man ikke gjøre. Når vi har fått trent henne. Det vil ta ett år med alle kursene som hun skal på, kan det hende at hun kan være med på ferien. Hvis ikke, får vi finne en annen løsning, bare ikke dyrepensjonat. Har hørt så mange skrekkhistorier vedr disse stedene at vi er blitt skeptiske.

Vi har også endret litt mening når det gjelder rasen. Selv om vi har lyst på en BF, finnes det en variant som kalles Cavachon. Dette er en blanding av BF og CKC rasene og de hundene er bare fantastiske. Tenk å ha en blanding av verdens gladeste hunderaser. De som har Cavachon, sier at CKC bringer inn gleden mens BF gir blandingen et snev av menneske.
Det som er problemet med denne rasen, er at det ikke finnes oppdrettere i Norge, knapt nok i Skandinavia, så skal vi ha en slik rase, må vi til USA eller Storbrittania. Det vet vi ikke om vi har så lyst til. Å flytte en liten valp med fly. Den er jo brått og brutalt blitt flyttet fra familien sin, puttet inni et bur og stuet i et bagasjerom. Skal man fly fra USA, betyr det timesvis på fly og det er ikke riktig overfor en liten, redd valp. Den kan jo bli skadet for livet pga psykiske traumer, så det blir nok en BF på oss. Kanskje vi kjøper en CKC i tillegg og begynner oppdrett

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.