fredag 6. juni 2014

Litt irriterende...?


Jeg bestilte nettopp en ny veske fra Zalando. Som vanlig har jeg valgt å betale med faktura, som følger med i pakken, men her er det et stort MEN. Allerede før jeg får pakken, begynner firmaet å mase etter penger. "Vi kan ikke se å ha mottatt...", "Vennligst betal inn....snarest mulig".

Dette er rett og slett udannet. En må da få varene i hende før en betaler, når man har valgt Faktura som betalingsform. Jeg liker helst å betale med faktura da det er enklere hvis en velger å returnere varen. Jeg bruker å forhåndsbetale også, men det er så mye enklere med faktura. Da kan en se og prøve varen, før en returnerer. Zalando har 1 måneds betalingsfrist fra du bestiller og da synes jeg de skal ta det litt med ro når det gjelder å mase etter penger. Det er greit å mase hvis man ikke får pengene innen fristen, men slik som dette firmaet driver på, er direkte stygt. Jeg skal hente ut varen i dag og kommer til å sende den i retur pga pengemaset deres. Jeg tror ikke det finnes NOEN firma som sender ut purringer på betaling 3 - 4 ganger FØR regningene forfaller.

Jeg har alltid vært nøye med å betale på forfallsdato på alle regninger som jeg har fått. Det er derfor utrolig irriterende å bli minnet på at "du må huske å betale i tide" hele tiden. Hvis Zalando er så redde for ikke å få pengene sine, bør de droppe Faktura-valget og heller gå over til forhåndsbetaling og/eller Klarna.

Jeg ser på dette som dårlig kundeservice og svært irriterende. Du kan jo selv tenke deg at du står i et prøverom i en klebutikk og prøver noen klær mens den ansatte står utenfor og spør "skal du ha den buksen?" "Du må huske å betale for den før du går utav butikken" osv.

Jeg finner meg bare ikke i å bli mistenkeliggjort og når jeg har fått bekresftelse på at Zalando har mottatt pakken i retur, kommer jeg til å skrive en mail til dem for å høre hva grunnen er til at de maser om å få pengene sine lenge før forfallsdato.

Er det andre som finner dette irriterende...?




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.