onsdag 25. juni 2014

SÅ ekkelt...

Ja, det var det da. Jeg lovet jo at jeg skulle fortelle om den ekle episoden som jeg opplevde i går. Vel, så veldig ekkel er den jo ikke for menigmann, men for meg, som er vegetarianer var det ultra-ekkelt.

JEG ER NEMLIG IKKE VEGETARIANER LENGRE!

Drama queen? Så absolutt, men det VAR ekkelt. Vi hadde vært å snåhandlet på Oasen og skulle ha oss en matbit. Som vanlig fantes det ikke smørbrød/rundstykker med vanlig, normal ost på. Kake hadde jeg ikke lyst på siden jeg var så sulten, så tøtta kjøpte et kombinert egg- og rekesmørbrød. Hun plukket nøye alle rekene vekk og la de på et fat ved siden av.

Glad og fornøyd gomlet hun i seg smørbrødet med eggene på. Mens hun tygget, smilte og lo oppdaget hun plutselig at hun hadde satt tennene i noe animalsk

og før hun visste ordet av det, hadde hun svelget en reke. Det var utrolig ekkelt. Det var som å svelge en levende snegl. Kvalmen kom som kastet på meg og jeg slet virkelig med å holde maten nede.

Tidligere har jeg alltid vært svært glad i reker, men det virker som om smaken og følelsen av konsistensen på kjøtt/fisk/skalldyr ol. har endret seg hos meg. Nå er det faktisk ekkelt å spise dyr.

Jeg føler meg heller ikke så veldig vegetariansk akkurat nå, men jeg får forsøke å svelge unna denne følelsen, hahaha! og fortsette på min grønne vei gjennom livet (veldig sviskete sagt, ikke sant....).
I dag skal siste resten av det som skal i bagasjen min, pakkes samt at soverommet skal få en liten oppshining. De siste dagene før man skal på ferie, er alltid småstressende og undertegnede blir veldig lett sur, ilter og ikke mins trassig. Vil ikke ditt og vil ikke datt, er et vanlig omkved fra denne dama. Det skal bli godt å sette seg i bilen og kjøre avgårde. Jeg skal kjøre første etappe som blir til Hemsedal, så tar min kjære over. Jeg har ikke så lyst å kjøre inn mot Holmen i det ene spagetti-krysset som for en vimsete sjåfør som undertregnede, er ganske så forvirrende og småskremmende.

Nu skal jeg hoppe i klærne og komme igang med dagen. Det er 1 000 ting som skal gjøres.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.