fredag 20. juni 2014

Nå er Moffeliten skikkelig sinna!


Igjen er Moffeliten så sinna at hun har lyst å slå løs på et eller annet. Ikke noe levende da, men enten en vegg eller en pc hadde vært greit å dælje løs på akkurat nå. Jeg har skrevet om att og om att om folks tankeløse posting av bilder der dyr blir grovt mishandlet. Det er ikke mishandlerne selv som videreformidler slike bilder, men de som i sin tankløse adferd deler disse bildene fordi de vil "hjelpe til" med å få tatt mishandlerne. Her har jeg altså mistet en mengde fb-venner da jeg fjerner dem fra vennelisten uten forhåndsvarsel.

Nå er det tv2 nyhetene som gjør det samme som disse delerne, om jeg kan bruke dette ordet. Da jeg logget meg på fb i sted, var det første som møtte meg et bilde av hunder som, mest sannsynlig var flådd levende, hengt opp på en vegg og klare til å spises. Hvorfor i himmelens navn poster de slike bilder??? De kan da skrive artikkelen uten at vise slike grove bilder. Jeg har nå fjernet meg fra denne gruppen og jeg nekter å være medlem i grupper som fråtser i dyretragedier.

Alle VET at slike grusomheter skjer, men må vi absolutt få dette midt i ansiktet? Det er helt unødvendig. Jeg har også skrevet om grusomheter mot dyr og hva det gjør med meg, men jeg har aldri tydd til slike makabre bilder som enkelte tekster. Jeg er sterkt imot dyremishandling, men vil ikke se bilder. Slike bilder forsvinner aldri fra ens indre øye.

Hvis dere vil se det aktuelle bildet, er det bare å google "her henger hundene klare til å bli spist". Jeg orker ikke vise dette bildet her på bloggen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.