tirsdag 29. juli 2014

Hektet på - Sommerduft

Jeg er veldig glad i parfyme og har opp gjennom årene bygget opp, ikke så veldig stor, men en liten samling. Dessverre mangler jeg fremdeles Chanel no 5, som ligger i øverste klassen av de parfymene jeg liker. Når jeg får lønningen inn på konto, er det alltid andre ting enn C5 som jeg trenger.

Her er hvertfall noen av sommerduftene mine:

 Flower Bomb - Viktor & Rolf
Deilig deilig duft. Denne bruker jeg også om vinteren.

Duftnoter:
Te, bergamott, fresia, sjasmin, rose og orkidè
 Chance - Chanel
Nydelig lett sommerduft

Duftnoter:
Ananas, hyasinth, iris, rosa pepper, jasmin, citrus, moskus, patchouli, vanilje
Roses de Chloè - Chloè
Herlig blomsterduft

Duftnoter:
Damaskus rose, litchi, estragon, magnolia, sedertre, hvit musk og amber
 Warm Cotton - Clean
Denne dufter akkurat som navnet, av rent soltørket tøy som har hengt på klesnoren en varm sommerdag.

Duftnoter:
Sitron, verbena, blomster, syriner, frukt, rav og musk

 Daisy - Marc Jacobs
Dufter som en blomstereng

Duftnoter:
Jordbær, fiol, jasmin, musk og vanilje
 Honey - Marc Jacobs
Søt og sommerlig til gangs

Duftnoter:
Pære, mandarin, appelsinblomst, fersken nektar, aprikos, kaprifol, honning, gylden vanilje og mykt tre
Moment de Bonheur - Yves Rocher
Joda, jeg kjøper også fra denne butikken.
Denne duften er så lys og lett at man får følelsen av at man flyr.

Duftnoter:
Rosa Centifolia, eple og sedertre
Japanese Cherry Blossom - The Body Shop
Absolutt nydelig duft. Jeg har hatt denne i noen år nå og den holder seg like frisk og fin. Dufter som en sommermorgen

Duftnoter:
Ren kirsebærblomst
Bright Crystal - Versace
Denne er et must nå om sommeren. Lettere og lysere duft skal man lete lenge etter

Duftnoter:
Granateple, magnolia, lotusblomst, rav, musk og mahogny
Kirsebærblomst - Yves Rocher
Denne brukte jeg i ferien og den kommer for evig og alltid til å minne meg om Askersund. Deilig, deilig sommerduft

Duftnoter
Kirsebærblomst
Eternity Moment - Calvin Klein
Personlig så er jeg ikke så glad i CK sine dufter, men denne dufter faktisk utrolig godt. Som en sen sommerkveld.

Duftnoter:
Litchi, granateple, vanilje, rosa peon, guava og musk
Liljekonvall - Yves Rocher
Jeg har alltid forbundet duften av liljekonvall med jul. Hvorfor vet jeg ikke. Denne er lettere enn duften som jeg brukte på 80-tallet og denne kan fint brukes om sommeren.

Duftnoter:
Liljekonvall
Nature - Yves Rocher
Av en eller annen grunn, forbinder jeg denne duften med høst. Denne er utrolig frisk og lett og dufter natur. Jeg synes den dufter som en skog om høsten.

Duftnoter:
Mandarin, mynte, daphne, liljekonvall og sedertre
Naturelle - Yves Rocher
Verdens letteste duft. Problemet er at den er så lett at den har en tendens til å forsvinne. Denne er hvertfall kjempegod og en sommerfavoritt.

Duftnoter:
Bergamott, sitron og mandarin
Syrin - Yves Rocher
Finnes det noe i hele verden som dufter bedre enn syrin? I don't think so. Denne er bare så herlig og sammen med dusjkremen dufter du som en bukett syriner

Duftnote:
Syrin
Parisienne - Yves Saint Laurent
Varm og fin duft. Denne er litt kraftigere en Paris og den går like fint til sommer som til vinter. Fin duft å bruke om kvelden

Duftnote:
Solbær, fiol, patchouli, sandeltre, vetiver, tranebær, peon, musk og damaskus rose
Paris - Yves Saint Laurent
DENNE duften MÅ du bare ha i samlingen din. Absolutt INGEN duft slår denne når det kommer til å dufte som bestemors hage.

Da jeg prøvde denne duften på parymeriet, fikk jeg med en gang bilder av min bestemors rosehage i hodet. Denne har jeg brukt enormt mye i sommer. Den er bare aldeles nydelig.

Duftnote:
Bergamott, fiol, mai rose, iris og sandeltre


Har DU en sommer favoritt-duft?

1 kommentar:

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.