lørdag 26. juli 2014

Sommertallerken

Trass i streng slankekur, har jeg unnet meg en liten sommertallerken i dag. Det er ingenting som smaker så godt som nypoteter, kalde og varme. Jeg satte sammen en liten sommertallerken og den er svært så enkel, så alle kan lage denne. Denne tallerkenen kan du også servere til kjøtt- og fiskermat.

Sommertallerken
Reddiker
Nepe
Bær
f eks jordbær, bringerbær, bjørnebær
Ristet løk
Hjertesalat
Gulrot
andre gode grønnsaker
Nypoteter

Så er det bare å skjære opp og blande salaten, skjære opp reddiker og neper samt bær, koke sommerpotetene og steke løken.

Vips så har du en god sommertallerken

Vanskeligere er det ikke.
Nå sitter jeg her og venter på at skyene skal trekke over oss. Det er meldt et fall i temperaturen fra 27 grader til 21 grader. Dette skulle skje til klokken 19, men vi venter fremdeles. Jeg håper virkelig at temperaturen vil droppe nå, da det er ulidelig varmt i leiligheten. For hver dag som går, stiger temperaturen inne hos oss. Viften går for fullt, men det hjelper så lite.

Tidligere idag satt jeg med et vått håndkle rundt halsen og beina oppi et fat med kaldt vann og det kjølte meg ganske bra. Fakstisk så mye at jeg begynte å fryse, så jeg anbefaler dere å prøve dette.

Nå skal slenge meg i sofaen for å se litt Poirot mens jeg koser meg med en kaffe.

Det blir aldri for varmt ute til den drikken...






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.