søndag 6. juli 2014

Syk i Askersund #2

Etter en forferdelig natt der jeg løp på do i ett sett og sov med plastikk under l a k e n e t, ikke madrassen, som jeg kom i skade for å skrive, våknet jeg opp til følelsen av å være frisk. Dengang ei. Sviingen og skvettetrangen tiltok og nå kom også feberen løpende for fulle mugger. Jeg tok 2 alvedon og litt etter litt gikk feberen bort og resten av kroppen kviknet såpass til at jeg kunne spise middag, men nå er jeg blitt dårlig igjen. Jeg gleder meg til imorgen, da kan jeg omsider ta turen til legesenteret her i Askersund for å se om de kan fikse denne infeksjonen. Jeg har jo nettopp avsluttet en penicillin-kur som jeg fikk mot tannkjøtt-betennelse. Nå er det urinveisinfeksjon. Jeg tisser piggtråd.

Det er muligens karma etter utblåsningen som jeg hadde på bloggen her i går kveld, men jeg må jo få lov til å reagere når folk i min ytre krets (ikke familie), påstår at tyrefekting ikke er dyreplageri og sammenligner det med norsk landbruk. Da er de langt utenfor solsystemet når det kommer til hvilket syn disse har på respekt for dyrelivet. Når de presterer å skrive dette på veggen sin i Facebook, men ikke tør å stå for det de mener når de blir satt til veggs, må man få lov til å reagere.

Jeg regner med at denne personens meninger ikke er vedkommedes egne meninger, men en annen som står bak og er flink til å manipulere vedkommende.

Beklager, nå tar jeg av igjen, men jeg klarer bare ikke å la uttalelsen til denne personen stå uimotsagt. Vedkommende er blokkert fordi jeg orker ikke å forholde meg til personer som ikke respekterer dyrs rettigheter.

Beklager

Respect me. Don't force me to entertain
people with no hearts and no brains


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.